Een simpele lunch ... Mijn vrouw werkt 1 op 2 weekend en dit weekend heeft ze late shift ... Dus om toch wat warms op de tafel te zetten voor de kinderen een twist op iets dat ik regelmatig maak (tortilla's met hesp, tomatensaus en mozarella in de oven)
Wat heb je hiervoor allemaal nodig
- scampi's (wij nemen voorgekookte jumbo reuze garnalen of scampi)
- wat kruiden zoals tijm, peper, knoflookpoeder, provencaalse kruiden
- olijfolie
- halve limoen
Voor de tortilla's
- kleine tortilla
- tomatensaus
- mozarella geraspt (dus droge)
Voor de pico de gallo (mijn eigen twist)
- san marzano tomaten
- rode ajuin (per 4 san marzano tomaten neem ik een halve rode ajuin)
- wat peterslie (origineel is dat koriander, maar buiten mijnzelf vind niemand dat hier lekker)
- halve limoen
- wat pijpajuin (2-3 stengelse fijnsnijden)
- wat suiker, peper, olijfolie, selderijzout
Eerst beginnen met de scampi's/garnalen
Gewoon in een pot, olijfolie over, limoen over persen en kruiden erover (ik heb hier provencaalse kruiden genomen, nog wat extra tijm, peper, knoflookpoeder)
Even mengen en de koelkast in
Optioneel wat chili flakes en dan gebruik ik meestal gochugaru chili (dat zal niet iedereen standaard thuis staan hebben, maar gebruik ik vaak voor chili crisp te maken)
Dan de pico de gallo maken, alleen het vlees van tomaten in blokjes snijden en gewoon alles erbij wat hierboven staat (limoen uitpersen, eventueel wat zeste). De suiker is om het iets zoeter te maken (niet in het originele recept)
Ik heb hier ook nog 2 maïskolven genomen, effe koken, dan toefje curry ketchup erover wrijven wat tijm en die provencaalse kruiden en klein plakje boter en inpakken in alu folie
De tortilla is doodsimpel, je legt ze open, wat tomatensaus erop, wat mozarrella erover en toeplooien.
Optioneel nog wat basilicum en italiaanse kruiden bijdoen, eventueel chili flakes
Dan op de grill, de tortilla's maak ik normaliter in de oven, maar ik wou deze toch eens proberen te grillen, missie geslaagd. De ingepakte maïskolven erop
De rest van de tortilla's had ik in de oven klaar gemaakt, want neemt toch wat plaats in
Deksel toe en de spiezen maken
En deze kunnen dan na 10-15 minuten dat de tortilla erop lagen er ook op
En dan het resultaat
En de combinatie van de tortilla met een schepje pico de gallo en daar een scampi bij is lekker, echt lekker.
Dit gaan we dus nog maken er was alleen 1 probleem, alles was echt op, had gerust nog eentje extra kunnen nemen, maar het was ook maar lunch, maar als avondmaal had ik dit toch wel x2 gedaan
De scampi maak ik zo wel regelmatig ook wel eens gewoon als hapje op voorhand op de bbq
Deze foto kreeg ik niet weg, dus maar klein gemaakt en compleet te negeren
Wat heb je hiervoor allemaal nodig
- scampi's (wij nemen voorgekookte jumbo reuze garnalen of scampi)
- wat kruiden zoals tijm, peper, knoflookpoeder, provencaalse kruiden
- olijfolie
- halve limoen
Voor de tortilla's
- kleine tortilla
- tomatensaus
- mozarella geraspt (dus droge)
Voor de pico de gallo (mijn eigen twist)
- san marzano tomaten
- rode ajuin (per 4 san marzano tomaten neem ik een halve rode ajuin)
- wat peterslie (origineel is dat koriander, maar buiten mijnzelf vind niemand dat hier lekker)
- halve limoen
- wat pijpajuin (2-3 stengelse fijnsnijden)
- wat suiker, peper, olijfolie, selderijzout
Eerst beginnen met de scampi's/garnalen
Gewoon in een pot, olijfolie over, limoen over persen en kruiden erover (ik heb hier provencaalse kruiden genomen, nog wat extra tijm, peper, knoflookpoeder)
Even mengen en de koelkast in
Optioneel wat chili flakes en dan gebruik ik meestal gochugaru chili (dat zal niet iedereen standaard thuis staan hebben, maar gebruik ik vaak voor chili crisp te maken)
Dan de pico de gallo maken, alleen het vlees van tomaten in blokjes snijden en gewoon alles erbij wat hierboven staat (limoen uitpersen, eventueel wat zeste). De suiker is om het iets zoeter te maken (niet in het originele recept)
Ik heb hier ook nog 2 maïskolven genomen, effe koken, dan toefje curry ketchup erover wrijven wat tijm en die provencaalse kruiden en klein plakje boter en inpakken in alu folie
De tortilla is doodsimpel, je legt ze open, wat tomatensaus erop, wat mozarrella erover en toeplooien.
Optioneel nog wat basilicum en italiaanse kruiden bijdoen, eventueel chili flakes
Dan op de grill, de tortilla's maak ik normaliter in de oven, maar ik wou deze toch eens proberen te grillen, missie geslaagd. De ingepakte maïskolven erop
De rest van de tortilla's had ik in de oven klaar gemaakt, want neemt toch wat plaats in
Deksel toe en de spiezen maken
En deze kunnen dan na 10-15 minuten dat de tortilla erop lagen er ook op
En dan het resultaat
En de combinatie van de tortilla met een schepje pico de gallo en daar een scampi bij is lekker, echt lekker.
Dit gaan we dus nog maken er was alleen 1 probleem, alles was echt op, had gerust nog eentje extra kunnen nemen, maar het was ook maar lunch, maar als avondmaal had ik dit toch wel x2 gedaan
De scampi maak ik zo wel regelmatig ook wel eens gewoon als hapje op voorhand op de bbq
Deze foto kreeg ik niet weg, dus maar klein gemaakt en compleet te negeren
Laatst bewerkt: