BasBQ
Beef en Steak

Simpel gamba recept

joethesmoker

Kooltjesharker
Berichten
111
Ik heb een tijd geleden hier of bij de buren een eenvoudig gamba recept gezien. Aangezien ik er nog wat in de vriezer heb liggen wil ik die morgenochtend de koelkast in doen en in de avond op de BBQ doen. Dus vrij weinig tijd om te marineren.

Was een recept waarbij ze in een braadslede/bak op de Q gingen. Iemand een idee? Was met weinig ingredi?nten.

PS. Morgenochtend uit de vriezer de koelkast in is het beste zeker!

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

 
Ik doe ze meestal ontdooid in een "marinade" van olijfolie en verse geperste knoflook. Ongeveer 30 tot 60 minuten en dan op spiezen zo op het rooster. Maar kun je ook in een braadslee doen lijkt me. Zelf heb ik ze ook wel eens op zo'n tepayaki plaat gebakken lijkt me hetzelfde effect.  Gewoon een flinke scheut olie en 2 teentjes knoflook en klaar.

Idd in de koelkast laten ontdooien is wel zo veilig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Diepvries garnalen kun je het beste onder koud stromend water ontdooien en daarna gelijk gebruiken.
 
Ik gebruik altijd een kleine braadslede/ovenschaal.  Drooggedempte garnalen/gamba's er in, flink wat rode pepers en gesneden knoflook en gehakte peterselie. Wat zout en peper . Niet te weinig zout. Dan half onder de olijfolie zetten, dus veel olie er overheen. Dan 20 minuten indirect op 220 graden.

Serveren met brood.  Lekker pittig!
 
Mmmmmmmmmm lekker Gamba's ? la plancha en dan bedoel ik die wel met schaal en kop eraan en van die lange voelsprieten 16/20 vinden wij de mooiste lees nog betaalbare maat, kopen die altijd in de Makro (diepvries).
Ik marineer die nooit, vind dat ze vanbinnen dan te wak worden.

Gewoon op de vlakke grilplaat wat olijfolie en de gamba's enkel inwrijven met peper, zout, satekruiden en na de eerste keer draaien een beetje gamba kruiden van de Delhaize erover, op de plaat enkele schijfjes look voor de geur voor wie ze wil opeten kan dat, voor die er niet willen naar ruiken blijven dan makkelijk van de look vanaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan