BasBQ
Beef en Steak

Signature Dish: Hotdog Poco Loco

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Het zal de trouwe volgers van dit mooie genootschap niet zijn ontgaan dat afgelopen weekend het Triple-T veteranen team een weekendje ging kamperen. Een mooie traditie die aanvankelijk bedoeld was om te gaan oefenen voor de Tony Stone 2020 maar in de Corona tijd is omgeturnd naar een BBQ weekend met vrienden die allen wat lekkers maken en hopelijk nog heel lang door mag gaan.

TS2019-bkteamfoto.jpg


Zelf ben ik een ochtend mens en doe daarom graag het ontbijt, maar deze editie maakte ik ook de Poco Loco Hotdog om het weekend mee te starten. De naam heeft niks met eventuele afkomst van ingrediënten of iets dergelijks te maken, deze staat gewoon bij Café Poco Loco in Amsterdam als Smokey Hotdog op de kaart en hebben mijn zwager en ik bij toeval ontdekt tijdens een rondje fietsen. Echt zo’n tentje waar je niks van verwacht en blijk je er een Hotdog te kunnen eten die je bijblijft. Dit komt vooral door het type brood, de Panini rustico meergranen van de Lidl vond ik het meest in de buurt komen.

Doordat ik vaker BBQ broodjes maak (lijkt wel een signature dish te worden 😊) dacht ik “Laat ik deze eens heerlijk voor mijn vrienden gaan maken”. Bij de lokale super wat pakken verse varkens knakworst gekocht en deze even lekker op de grill gelegd (geen foto, niet gebeurd). Omdat we niet een hotdog broodje gaan gebruiken kunnen we de kaas niet met broodje en al op de grill leggen. Dus na het grillen even lekker wat cheddar over de hotdogs heen raspen en in alu bakje op de grill.

SDJ_1263.jpg


Tja en dan gaat het snel, broodje opbouwen. Eerst wat strepen BBQ saus over de broodjes heen, vervolgens wat Rucola, hotdogs eroverheen, aftoppen met wat extra BBQ saus en gebakken uitjes.
SDJ_1286.jpg


Het was een heerlijke start van een fantastisch weekend met een hoop lol, gekkigheid en heerlijk eten (en een paar drankjes).
 
Dat is een lekkere binnenkomer op de vroege morgen.
Mooi weekend geweest.
 
Zelf ben ik een ochtend mens

Maar gelukkig wel van het gezelligste soort! De hele avond doorzakken, nou nog eentje dan... en dan de volgende dag mooi fris en fruitig strak aan het ontbijtje gaan werken! Je bent een Topper kerel en deze broodjes gaan meteen op de to do lijst van volgend jaar!
 
De hele avond doorzakken, nou nog eentje dan... en dan de volgende dag mooi fris en fruitig strak aan het ontbijtje gaan werken.
Was ff oefenen voor het festivalletje van vandaag 😂 Kijk al uit naar editie 2023
 
Die lust ik ook wel,. Zien er heerlijk uit!!
 
Heerlijk kan simpel maar oh zo lekker zijn!

Mooie broodjes. 😋
 
Dus zou ik ook als lunch of diner lusten. Of gewoon tussendoor. Lekker man
 
Heerlijk hotdog. Is hier ook al weer te lang geleden dat ze op de Q kwamen.
En wat een mooi verhaal. Dat moet echt super geweest zijn z’n BBQ weekend. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan