BasBQ
Beef en Steak

Signature dish: Banaan Rolo 43

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
898
Hallo BBQ Genoten,

Ik had al een hele tijd een onderwerp in gedachten voor de fotowedstrijd. Maar ja, dan moet je hem eerst winnen…
Afgelopen maand was het dan zover, mijn eerste camera 📷 en daarom kon ik eindelijk mijn onderwerp inleveren: Signature Dish. Een onderwerp waarbij eigenlijk heel veel mogelijk is, zolang het maar joúw gerecht is. Iets wat je al ontelbaar veel keren gemaakt hebt of iets waar je je eigen draai aan geeft.

Zelf heb ik een aantal signature dishes. Zalmbonbons, pizza, chicken wings, loaded nachos, en zo nog wel een paar.
Deze maand had ik echter door een nieuwe baan, 6 dagen per week werken en een bruiloft in Portugal heel weinig tijd om de Q aan te steken. Daarom ben ik teruggevallen op een gouwe ouwe, de banaan rolo 43.

Het is eigenlijk heel simpel, vul een banaan met rolo en licor43 en zet hem op de bbq. Dit kan heel goed met de restwarmte van de barbecue, de temperatuur is namelijk niet zo belangrijk. Als ze warm zijn en de chocolade gesmolten is, zijn ze goed.
Er zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden qua combinaties. Probeer het bijvoorbeeld ook eens met pure chocolade en rum.

Voor de fotowedstrijd heb ik de bananen netjes opengesneden en het schilletje opgerold en vast gezet met een prikkertje. Maar gewoon insnijden kan natuurlijk ook.

B2F3F5D1-56F4-457C-A1A5-B061307DE4B4.jpeg


En dan mogen ze op de bbq. Ik had er 1 zonder licor43 omdat mijn vrouw zwanger is. En hoe hou je die dan uit elkaar? Nou, gewoon met een prikkertje.

E604E743-C2B5-408D-AC4B-53076EB3E397.jpeg


Na een tijdje beginnen ze te verkleuren, maar ze mogen helemaal zwart worden. Als de banaan zwart geworden is, is de chocolade ook voldoende gesmolten.

5F3EF9EE-1E1F-46FF-8B70-7B0413CAD04A.jpeg


Even netjes presenteren.

0DDD2715-3125-4EC1-98DF-316F9992DD3B.jpeg


En 3 minuten later is er niks meer van over.

38E714A2-1CF9-4176-836F-FF561153A059.jpeg


Super simpel, super lekker. Moet je zeker eens proberen. Bedankt voor het kijken!
 
Heerlijk!

Maar is die met prikker of zonder nou met alcohol? 😉

Succes met de wedstrijd.
 
Dat ziet er super uit Laurence. Hier komen ze ook geregeld terug. Ook zonder drank voor de kids.
En voor de volwassenen nog een aansteker er bij voor het flamberen. Geeft nog meer show. Top
 
Dat ziet er super uit Laurence. Hier komen ze ook geregeld terug. Ook zonder drank voor de kids.
En voor de volwassenen nog een aansteker er bij voor het flamberen. Geeft nog meer show. Top
Goed idee, ga ik ook eens doen!
 
Lekker toetje en bij gebrek aan rolo's (soms) ook wel eens een gewone brokje's chocolade (wel puur) geeft een iets pittiger smaak. ;)
 
Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet .. nou dit dus 😂
Leuk gemaakt en mooie foto's!
Gefeliciteerd met je nieuwe baan en sterkte voor je zwangere vrouw. ( die zal wel meer gerechten moeten missen denk ik ? )
 
Banaan rolo heb ik ook graag. Echter kijken de mensen raar als deze zwart van de BBQ komen.

Zelf maak ik ze met rolo, rum en zeezout. Zeezout is heerlijk in combinatie met caramel.
 
Ziet er niet verkeerd uit.
Nog nooit gemaakt, maar het is zeker het proberen waard.
 
Hahaha blijft geweldig recept. Altijd goed voor een toetje en makkelijk te bereiden. Succes met de fotowedstrijd. :)
 
Ik had er idd wel van gehoord maar eigenlijk nog nooit zelf gemaakt. Likeur 43 er bij dat moet smullen zijn. Misschien met een beetje ijs er bij. Deze ga ik zeker een keer maken
 
Wauw, heerlijk en prachtig.
Topper

Een prikker om ze uit elkaar te houden. Hoe kom je er op.
 
@Laurens : dankzij dit topic gisteren gemaakt voor het eerst :oops:
Geen foto`s van dus niet gebeurt maar "tussen jou en mij" een succes !

Thx dat je deze gepost hebt!

Trouwens wegens gebrek aan Rolo er 1 geprobeerd met Chocotoff van Cote d`Or......
Smaakt prima maar de vulling wordt niet zacht genoeg / wordt weer snel hard en plakt te erg.
Beter van niet dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan