BasBQ
Beef en Steak

Shotgun shells

 

Nsy

Tondelzoeker
Berichten
11
Vanavond voor de eerste keer shotgun shells gemaakt. Op voorhand de recepten op het forum bekeken. Voor mij was het een voorstudie voor een verjaardagsfeestje achter enkele weken.
Omdat ik het origineel een beetje te droog vond, heb ik er een tomaten/paprika saus bij gemaakt. Samen met een stokbroodje was het voor mij een volwaardig gerecht.

Samen met enkele gasten waren we zeer enthousiast. Deze komt zeker op het menu voor het feestje.

Heb dit klaar gemaakt op de weber summit kamado.
20230828_184349.jpg
20230828_191517.jpg
20230828_191732.jpg
 
deze heb ik ook eens gemaakt. waren zeer lekker.

die van jouw zien er ook lekker uit.
 
Ziet er smakelijk uit.
Mag het recept van de saus gepubliceerd worden?
 
Staat hier ook op het lijstje, maar kom vaak op verhalen uit waarbij het mislukt. Te droog, te nat, de pasta kapot gegaan,… . :giggle:
 
Saus: 500ml gepelde tomaten van elvea, 2 zoete puntpaprika, 250 gr snoeptomaten gehalveerd, 1 ui, 2 knoflooktenen fijngesnipperd, 2 el olijfolie, 1 el Sriracha saus, 1 el bruine suiker, 1 el loempiasaus, 1 el gerookt paprikapoeder, enkele takjes verse tijm, fijngesnipperde salie, peper en zout.

Doe dit allemaal in een vuurvaste kom, even opwarmen in de microgolf en dan samen met de shotgun shells op de bbq voor anderhalf uur.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ron.
Hier moet ik ook eens wat mee gaan doen.
Zien er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan