BasBQ
Beef en Steak

Shortribs

WilbertVos

Tondelzoeker
Berichten
5
Ik heb een tijdje geleden shortribs gekocht bij een vleesboerderij in de buurt. Nu wil ik ze klaarmaken maar het ziet er raar uit naar mijn idee. Of heb ik het verkeerd en kan ik ze zo gewoon kruiden en op de bbq doen. Vlies aan de botzijde heb ik er wel afgehaald.
5688bae63630a55faaa2d8acbdab65a2.jpg

ba08557493372c91dfcd1ad4cfa8dff7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Typisch Hollands rund, geen intramusculair vet. Wel eetbaar hoor, maar of het geweldig gaat worden weet ik niet.
Verplaatst naar de rookkamer het receptendeel is voor recepten te plaatsen en niet voor vragen.
 
Zoals Ewald aanhaalt, gaat het niets worden. In heb het ooit met Belgisch WitBlauw gedaan. Was ‘eetbaar’, maar zal niet opnieuw mijn rooster zien. Dat zijn rassen die gekweekt zijn om vetarm te zijn voor de volksgezondheid.

Laatst nog eentje van Iers rund gemaakt van bij B&F en ik was nog niet helemaal tevreden. Wss omdat ik deze zomer eens shortribs van Wagyu had gemaakt.

Bij short ribs is het belangrijk dat er ceel intramusculair vet in zit.

Je kunt met deze wel een lekker stoofpotje maken.
 
Als je dit gewoon gaat roken en langzaam garen wordt het gortdroog.

Je zou het langzaam kunnen stoven of beter nog, konfijten. Dan bereid je het immers in vet en kan het alsnog lekker zacht worden.
 
Waarschijnlijk heb je het al gemaakt maar miss eerst roken en daarna stoven zodat je stoofvlees krijgt..
Helaas vergelijkbare ervaringen met Nederlandse boeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan