BasBQ
Beef en Steak

Short ribs

Sjuul

Sprokkelaar
Berichten
47
Vandaag tijd genoeg.
Laatst short ribs gekocht en nog nooit gegeten.
Kan je wel al verklappen dat ik dit nog vaak ga maken. Man man wat geweldig lekker.
Eerst wat vet aan de bovenzijde weggetrimd, was mij net iets teveel van het goede.
Alleen ingesmeerd met zeezout en vers gemalen zwarte peper.
Na 9 uurtjes was die klaar en na een kwartiertje rusten was het tijd voor een feestmaal :D

JMEqpzJ.jpg


momrN05.jpg


Na 4 uur

QUSpltT.jpg


Na 9 uur

klTWD4k.jpg


DAoNmyg.jpg
 
Ziet er goed uit!

Ik gister ook weer eens shortribs gemaakt. Had het al 2x eerder gemaakt met vlees van mijn lokale goedkope slager (2 stukken in eens gekocht), toen viel het beide keren tegen.

Nu een stuk van de hanos meegenomen het vlees was afkomstig uit ierland. Deze keer was het echt heerlijk, stukken zachter en lekker mals.
Zelfde bereiding aangehouden met enkel Peper en Zout.
Helaas ben ik zelf de foto vergeten :rolleyes:
 
Oei, dat ziet er heerlijk uit, denk dat ik ze ook maar weer eens ga maken.
 
Dat zijn heerlijk sappige beefribs. Ziet er goed uit. Top
 
Interessant stukkie vlees, ziet er mooi uit.
Mooi de tijd genomen en dan genieten.
 
Zo, dat ziet er goed uit! Welke temperatuur heb je aangehouden? En heb je hem nog ingepakt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ziet er goed uit!

Ik gister ook weer eens shortribs gemaakt. Had het al 2x eerder gemaakt met vlees van mijn lokale goedkope slager (2 stukken in eens gekocht), toen viel het beide keren tegen.

Nu een stuk van de hanos meegenomen het vlees was afkomstig uit ierland. Deze keer was het echt heerlijk, stukken zachter en lekker mals.
Zelfde bereiding aangehouden met enkel Peper en Zout.
Helaas ben ik zelf de foto vergeten :rolleyes:
Ik afgelopen weekend hetzelfde. Het vlees bij lokale slager gehaald waar we ook overig vlees halen (voor doordeweeks). Short ribs speciaal besteld voor mij, maar was veel te mager. Veel te weinig intermusculaire vet waardoor het heerlijk mals wordt.
Goede tip voor iedereen die short ribs wil maken: bezuinig niet op de ribben ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Short ribs zijn zo lekker, deze ziet er fantastisch uit, ik heb ze eigenlijk altijd standaard in de vriezer liggen.
 
Ik zal dat ook eens proberen. Ik heb dat recept uit het boek van Jort Althuizen gebuikt met Dalmatian Rub, 2 eetlepels zout en 3,5 eetlepel peper. Ca 10 uur op de bbq gehad. Het zag er wel mooi uit, maar echt veel te zout. Welke verhouding gebruik je en laat je het ook een nacht intrekken?

Ook heb ik ze een keer aan het spit gemaakt, zo'n 5 uur met de keteltemperatuur op 130. Eerst in een standaard rub en vanaf 3 uur af en toe een laklaag met BBQ Saus. Die bevielen beter dan mijn eerste poging.
 
Ik had half zout en half peper gedaan. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je niet te veel rub erop strooit.
Maar als je dan nog steeds te zout vindt of te weinig peper dan pas je de verhouding zout de volgende keer aan.
 
Ziet er geweldig uit. Heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan