Beef en Steak

Short ribs van de Green Egg

JeroenCV

Tondelzoeker
Hoi,

Vandaag eens short ribs op de Green Egg.

Eerst even in de rub gezet. Hiervoor de Holy Voodoo rub van Meatchurch gebruikt

IMG_8234.jpg
IMG_8236.jpg

Vanmorgen om 8:45 de ribs op 110 C op geplaatst. Als Rookhout heb ik dit keer olijf gebruikt.
IMG_8237.jpg

Na 2 uur zag het er al goed uit, maar de kerntemperatuur was nog lang niet op gewenst
IMG_8240.jpg

Rond een uur of 12:50 heb ik de ribs ingepakt in folie(kern temperatuur was 74) met wat roomboter en beetje goede 14 jaar oude Glenmorangie Single Malt.
IMG_8241.jpg

Rond 15:30 was kerntemperatuur 93 graden en heb de ribs van de egg afgehaald. De Egg temperatuur naar 180 omhoog gedaan. De ribs na een half uur rusten dun met de Jack Daniels Tennessee Honey Glaze ingesmeerd en nog een half uur op de egg om te karameliseren.

Het eind resultaat:
IMG_8242.jpg
IMG_8243.jpg

Het bordje met vlees heeft het ongeveer 5 minuten uitgehouden op tafel, toen hadden de pubers en vrouwlief (en ik natuurlijk) het vlees laten verdwijnen......

Kortom een leuk en lekker stukje vlees om een dagje relaxed te maken op het Groene Ei.
Geslaagd dagje.

Leer momentje: maat van me had ongeveer zelfde stuk (van zelfde grootte, van zelfde sligro) en was wel van 9:00 tot 19:00 bezig geweest eergisteren, bij mij ging het een stukje sneller. Dus om 8:45 beginnen was iets te vroeg. Dus het werd een borrel vleesje ipv diner hap.

Smaaksensatie ten top! Mooie run en idem resultaat! 😍

Ik had de mijne ook van de sligro en was ook binnen 6 uur klaar.

Ziet er lekker uit, moet me ook eens shortribs aanschaffen.

Heel mooi gemaakt. Je kan als het klaar is het ook nog even inpakken in aluminiumfolie en handdoeken en het zo nog een uur of anderhalf warm houden. Dan pas insmeren met glaze en nog een half uurtje terug de q in

Ziet er geweldig lekker uit zeg
Topmaaltijd

Terug
Bovenaan Onderaan