BasBQ
Beef en Steak

Short Ribs Texas-stijl

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Goedendag beste forumleden,

Enthousiast gemaakt door een andere post van vorig weekend, heb ik gisteren voor het eerst short ribs gemaakt op de BGE. Voor dit gerecht had ik een mooi stuk vlees van 2,2Kg bij de slager gehaald. Voor wat betreft de bereiding heb ik gekozen om het "Beef Ribs Texas-stijl" recept van NOSKOS te gebruiken. Zoals ik al zei was het een mooi 'schoon' stuk vlees dus ik hoefde er, anders dan wat droog deppen, niks aan te doen voor ik het kon gaan kruiden.

IMG-20201031-WA0003.jpg


IMG-20201031-WA0004.jpg


Voor de eerste garing heb ik circa 3,5uur aangehouden op een temperatuur tussen 110-120gr, waarbij ik eikenhout had toegevoegd voor het rook effect.

IMG-20201031-WA0017.jpg


Vervolgens duurde het nog een zo'n 3 uur voordat de ribs voldoende gegaard waren in folie. Nadat het vlees nog zo'n 45min had gerust was het tijd om het eindresultaat te proeven! Smaakte prima!! 😃

IMG-20201031-WA0040.jpg
IMG-20201031-WA0041.jpg

IMG-20201031-WA0031.jpg
 
Ziet er goed uit. Was dit Hollands ras? Mooie rookring en bark iig. Krijg er honger van.
 
Ziet er goed uit. Was dit Hollands ras? Mooie rookring en bark iig. Krijg er honger van.

Voor wat betreft de daadwerkelijke oorsprong van het ras durf ik het niet met 100% zekerheid te zeggen.🤗 Maar de slager zit bij mij in de buurt en adverteert met "zelf geslacht rundvlees van Friese koeien". Mijn eerste reactie zou dus zijn dat het hier inderdaad om een Hollands ras gaat. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan