BasBQ
Beef en Steak

Short Ribs op de water smoker

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
903
Hallo allemaal,

Vanochtend op tijd opgestaan om de bullet smoker / water smoker aan te steken. Vandaag is het tijd voor low & slow short ribs.

74C01E72-941E-4655-BD81-E5F3D7B377D4.jpeg


De short ribs in een eenvoudige rub van peper, zout, knoflook, ui en paprika gezet.
De Buccan BBQ op 105/110 graden en gaan!

CF835DEE-3CC2-4E6D-90F3-CB92E288BC63.jpeg


Vervolgens het vlees er op, af en toe gesprayd met appelciderazijn en tijdens de stall ingepakt.

CB866ECE-4FF8-401C-9DAD-F03E91625CF3.jpeg
471D3FE9-8C43-4AD3-8154-3D9D67E9C79D.jpeg


Maar nu heb ik een probleempje. De los&slow is een beetje low&fast geworden. Het vlees zit al op 90 graden en het duurt dus niet lang meer voor het klaar is. Kan ik het vlees direct na het uitwasemen laten rusten in een koelbox voor een uur of 4 a 5? Of moet ik het vlees dan pas na een uur rusten in de koelbox doen?

Groeten Laurens
 
Inpakken en in de koelbox doen, gaart nog wat door (niks mis mee) en blijft best wel 4 a 5 uur warm. Je eet het toch niet kokend heet....
 
Na 4,5 uur in de koelbox de ribbetjes gegeten. Helaas wel iets stugger geworden door het lange rusten, maar de smaak was er zeker niet minder om 😃

5F7FCD39-602B-4D7D-977E-EE534E6E23DB.jpeg
BB82FCF6-2A9D-4741-BF98-60EE444A4958.jpeg
 
Zien er heerlijk uit! De reden dat ik mij niet aan short ribs waag is het vele vet wat er vaak tussen zit. Bij jou zie ik dat helemaal niet terug 👍
 
Prachtige ribben hoor. Netjes gedaan.
 
Zien er heerlijk uit! De reden dat ik mij niet aan short ribs waag is het vele vet wat er vaak tussen zit. Bij jou zie ik dat helemaal niet terug 👍
Nee het is inderdaad een redelijk mager stukje vlees. Maar helaas ook niet heel erg veel intramusculair ver.
 
Toch mooi gemaakt, ik pak het altijd in in handdoeken dan blijft het wel een uur of vier heet. Maar begrijp dat het toch vervelend is als het zoveel sneller gaat
 
Toch mooi gemaakt, ik pak het altijd in in handdoeken dan blijft het wel een uur of vier heet. Maar begrijp dat het toch vervelend is als het zoveel sneller gaat
Heb de ribben inderdaad ingepakt in de aluminiumfolie en vervolgens in handdoeken en dan in de koelbox. De vorige keer dat ik short ribs had, hadden we pas om 20:30 eten. Destijds niet ingepakt tijdens de stall, dat kan dus blijkbaar echt gewoon uren schelen in de bereidingstijd...
 
Nee het is inderdaad een redelijk mager stukje vlees. Maar helaas ook niet heel erg veel intramusculair ver.

Weet je toevallig welk runderras het was? En of het gras of graan gevoerd was?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Weet je toevallig welk runderras het was? En of het gras of graan gevoerd was?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nee, geen idee. Wij hebben hier in het dorp een klein slagertje dat heel betaalbaar vlees heeft (bavette €18 p/kg, picanha €16,50 p/kg). Ik zal het de volgende keer eens vragen.
 
Het vlees kan wel eens een andere planning hebben dan de chef
Maar de smaak was goed, belangrijk 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan