BasBQ
Beef en Steak

Short Ribs op de Q

 

Nitro

Sprokkelaar
Berichten
48
Gister was het lekker weer, dus de Q aan en een lekkere Short Rib erop :).

In de ochtend begonnen met het schoonmaken van de Rib, om 08:30 de Q aan en om 09:30 was de Rib om erop gelegd te worden. Temperatuur van de Q rond de 110 graden.

Om 17:00 was de temperatuur 95 graden, nog even in de alu folie en rond 17:30 was het etenstijd.


Tijd om de Rib uit te pakken.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.53.jpeg


De Q voorbereid met wokkels en Cherry hout snippers.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.54.jpeg


De Rib ingerubberd met Dry Rub Rund van Van Beekum.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.55.jpeg


Daarna op de Q en wachten maar :).
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.55 (1).jpeg


Na een aantal uur even kijken hoe die erbij ligt. Je begint de botten al te zien.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.56.jpeg


Weer na een aantal uur even kijken. Temperatuur was bijna 95 graden.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.57.jpeg


Het eindresultaat. We hebben het vervolgens gegeven met frietjes en farmer salade, heerlijk :D.
WhatsApp Image 2023-03-19 at 19.40.57 (1).jpeg
 
Dat ziet er erg smakelijk uit!
 
Lekker hoor.
 
De laatste keer dat ik deze maakte waren ze enorm pezig en daardoor niet fijn om te eten.
Deze shortribs zien er heerlijk uit!
 
wow, dat ziet er echt geweldig uit!
 
Lekker hoor.
 
Zou zoiets kunnen op een gewone grote houtskool Weber en zo ja, hoe dan?
Dit doet mij watertanden... :)
 
Zien er super uit en ga ik ook een keer maken zo.

Stomme vraag wellicht, heb jij de plate setter ingepakt met aluminiumfolie of heb je een lekbak (schaal) ingepakt met folie?
 
Mooie bereiding zo ziet er erg lekker uit, hoeveel vlees blijft er effectief over van zo'n stuk ?
 
@Rank1 De plate setter heb ik bedekt met alu folie idd, voor het vet wat van de short rib afkomt niet op mijn kolen terecht komt en dat mijn plate setter niet vies wordt.

@Wilco-G Ik denk persoonlijk dat de helft over blijft, ik schrok er eerlijk gezegd van wat er nog over was. Maar wat betreft de laatste foto zie je wat er over was, dit hebben wij met 3 volwassen van gegeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan