BasBQ
Beef en Steak

Short ribs, gerookt en gestoofd

OdeVries

Tondelzoeker
Berichten
7
Eergisteren voor het eerst short ribs gemaakt. Het idee was om ze een aantal uren te roken op mijn Weber MT 57cm met een mooi blokje beukenhout om ze vervolgens verder binnen in de oven te stoven in runderbouillon, rode wijnazijn, tomatenpuree, sojasaus, wortelen, ui, tijm en rozemarijn.

Erg blij met het eindresultaat! Niet de beste foto's omdat ik niet bewust bezig was met het vastleggen van deze kooksessie, maar wilde het toch ff delen :)

20220706_102446.jpg

Alleen zout, peper en knoflookpoeder als rub gebruikt.

20220706_150312.jpg

Resultaat na 4 uren roken op 110/120 graden.

20220706_193235.jpg

Botermals na nog eens 3 uren in de oven op 130 graden!

20220708_112350.jpg

20220708_113225.jpg

Vandaag de restjes opgebakken en op een bolletje gegooid met een snelle zelfgemaakte coleslaw, genieten!
 
Ziet er heerlijk uit.
Maareh, waarom in de oven binnen? Die oven buiten had ook 3/4 uur op 130 graden kunnen blijven.
 
Ja eens waarom binnen.
Voor de rest ,had ik graag ook een broodje meegegeten
 
Omdat we twee kleine kids hebben en het rond die tijd altijd spitsuur is. Had geen zin om half met de bbq bezig te zijn. Had qua kolen inderdaad nog wel gekund zag ik later. Hopelijk is dit probleem vanaf nu getackled met mijn Inkbird temp controller. Ben echt benieuwd of ik dat ding goed werkend krijg met mijn reguliere Weber MT.
 
Ziet er lekker uit.
Ik zou hem in een DO op de Q laten stoven.
 
ziet er heerlijk uit, ik had ook wel zn broodje willen mee eten!
 
Gaat er bij mij ook wel in. Mis alleen de 'aktie foto' šŸ˜›
 
Ziet er lekker uit.
Ik zou hem in een DO op de Q laten stoven.
De ribs pasten helaas net niet in mijn DO dus heb ik moeten stoven in een glazen ovenschaal met deksel. Ik voorzie binnenkort een nieuwe post van mij in het "mijn laatste aanwist" draadje :LOL:
 
Lekker hoor shortribs, gaan er hier altijd goed in.
 
Mooi resultaat, ziet er erg mooi en smakelijk uit.......... Maar, helaas geen foto van de bereiding op de BBQ, en stoven kan ook gewoon, heel goed zelfs, op de BBQ. We zijn een BBQ Genootschap, ovens, mits gestookt op hout horen hier niet thuis.
Kan een onderdeel van de bereiding niet anders dan buiten de BBQ worden bereidt maar zit er wel een BBQ onderdeel in de bereiding dan hoort het hier wel thuis.
Verplaatst naar de Rookkamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan