BasBQ
Beef en Steak

Short Ribs (echt kort )

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Gisteren keek ik eens naar de weerkaart en warempel goed BBQ weer 😀.

Even in de vriezer rondgekeken en daar lag nog een stuk short ribs het stuk is maar 6cm breed dus doet zijn naam eer aan.

Vanmorgen BBQ aangeslingerd en ondertussen het vlees ontdaan van het overtollige vet en vlies.
20220808_101405.jpg


Had nog zelfgemaakte steak kruiden staan dus daar royaal mee bestrooid
20220808_102251.jpg


Helaas was ik hier iets te lang mee bezig en was ik de BBQ vergeten die was ondertussen 170° dus moest even afkoelen (zie daar het nadeel van een kamado met al zijn massa) 😜.
Skillet met een liter water en een extra pizzasteen doen wonderen, na 45 minuten was de temperatuur onder de 120° en kon het vlees erop met wat stukjes berk voor de rook..

Na een uurtje of 2,5 zaten de kruiden vast en was de kern temperatuur 68° dus heb ik hem ingepakt. Dacht nog butcher paper te hebben maar dit bleek stuckloper te zijn... dus maar in de alu folie.

20220808_122344.jpg


Aangezien mijn zoon me al 5x had gevraagd een pokemon voor hem te tekenen daar maar aan begonnen, lekker buiten in de tuin met de geur van de BBQ.
20220808_144801.jpg

Best goed gelukt toch.

Na een 2 uur was de kern 95° en ging de termapen erin als boter. Even luchten en nu voor een uurtje terug in de folie en onder de handdoek.
20220808_145211.jpg


Zal straks laten weten of die ook smaakte.
 
Dat is een mooi ribje geworden!
Ook knappe tekening, dat kan ik dus helemaal niet.
 
Update: goede garing en de kruiden paste goed. Miste de rookring de smaak overigens niet (het was ook maar een dun stuk).

Kortom smaakte goed maar geen WoW
 
Heerluk
 
Lekker dagje knutselen zo haha ziet er super uit
 
Misschien geen WoW, maar het ziet er zeker wel lekker uit ..
 
Lekker bezig geweest zo
En het smaakte ook nog, zonder de wow helaas
 
Goed bezig Gijs, en dan bedoel ik niet alleen de tekening 😉
 
Lekker hoor shortribs! En mooie tekening ook ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan