Nu weet ik niet of dit bij "high and fast" moet staan of bij "low and slow", want het is "high and slow" :blush:
Dit is het stuk vlees (korte rib van het rund, 4 ribben)
En dwars tegen alle conventies in, besloten om het indirect te gaan bbq-en, maar op een vrij hoge temperatuur.
Niks met het vlees gedaan, geen rub, zelfs geen zout en ook het membraam niet verwijderd.
Vuurtje aangemaakt en het vlees boven een drip pan gezet, deksel erop en na een uur of 4 het vlees eraf gehaald
Het vlees geproefd, lekker crispy aan de buitenkant en toch mals.
Kortom ik vond het lekker, deed me een beetje aan hard gebakken speklapjes denken.
Een deel van het vlees in stukjes gesneden
Pita op de rest warmte
In de tussentijd Tzatziki gemaakt (komkommer, knoflook en yoghurt), sorry voor de slechte foto
En met wat sambal erbij, klaar om te eten
Dit is het stuk vlees (korte rib van het rund, 4 ribben)

En dwars tegen alle conventies in, besloten om het indirect te gaan bbq-en, maar op een vrij hoge temperatuur.
Niks met het vlees gedaan, geen rub, zelfs geen zout en ook het membraam niet verwijderd.
Vuurtje aangemaakt en het vlees boven een drip pan gezet, deksel erop en na een uur of 4 het vlees eraf gehaald

Het vlees geproefd, lekker crispy aan de buitenkant en toch mals.
Kortom ik vond het lekker, deed me een beetje aan hard gebakken speklapjes denken.
Een deel van het vlees in stukjes gesneden

Pita op de rest warmte

In de tussentijd Tzatziki gemaakt (komkommer, knoflook en yoghurt), sorry voor de slechte foto

En met wat sambal erbij, klaar om te eten