BasBQ
Beef en Steak

Short rib op action kamado

 

Tjeerdoo

Sprokkelaar
Berichten
36
Laatste keer was goed bevallen dus nog maar eens proberen.
7ca5ebcea9da522b80b40f9a70e66be7.jpg
b6952d1de1cd83103176e53e876c8c85.jpg
b334c3722ec7540e6fbfb0c67db4ba31.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ik ben geen kenner, maar gezien de kolen bijna tot de rand komen en het vlees tot voorbij de heat deflector gaat, word je buitenkant dan niet aan directe hitte blootgesteld?
 
Ging de laatste keer ook best okay. Houd hem rond de 100 graden. En dat vlees krimpt dus zit straks niet meer boven de directe hitte.. Alleen het bot. Dit was van de vorige keer;
f79b7ded8aa0821da3dec67d773f83d6.jpg
bd2ab44b1e05cd4f923f31cd920f59bb.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Bijna 3 uur erop.. Nog even geduld.
867a85864485be6bf74f1eb24c340431.jpg

aa5f91af0853a1cd8252d9e20c0607d5.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Machtig gezicht man zo'n dino steak op een mini ei, bravo!
 
Juulvh zei:
Ik ben geen kenner, maar gezien de kolen bijna tot de rand komen en het vlees tot voorbij de heat deflector gaat, word je buitenkant dan niet aan directe hitte blootgesteld?
Ik start het vuurtje ook meestal van in het midden. Half (bruin) aanmaak blokje erop en dan alle schuiven vol open en deksel dicht. Heb je dat ding in plus minus een kwartier op 100 graden. Directe hitte is dan te verwaarlozen. (heb ooit nog op scouting gezeten. Dus weet een beetje hoe je een vuurtje stookt)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Sander72 zei:
Machtig gezicht man zo'n dino steak op een mini ei, bravo!
Haha... Kan ook echt net.. Maar blijft een leuke aankoop

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
heerlijk zo'n groot stuk op zo'n kleine bbq! Ziet er lekker uit!

Waarom geef je hem een glaze? Normaal is peper en zout al genoeg bij zo'n mooi stuk toch?
 
b.asv zei:
heerlijk zo'n groot stuk op zo'n kleine bbq! Ziet er lekker uit!

Waarom geef je hem een glaze? Normaal is peper en zout al genoeg bij zo'n mooi stuk toch?
Gewoon een beetje aanklooien.. Das bbqen toch? Die glaze droogt als het goed is helemaal in.. En wordt dan een soort korstje... Dat hoop ik iig


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Tjeerdoo zei:
b.asv zei:
heerlijk zo'n groot stuk op zo'n kleine bbq! Ziet er lekker uit!

Waarom geef je hem een glaze? Normaal is peper en zout al genoeg bij zo'n mooi stuk toch?
Gewoon een beetje aanklooien.. Das bbqen toch? Die glaze droogt als het goed is helemaal in.. En wordt dan een soort korstje... Dat hoop ik iig


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Helemaal waar.. En aan je foto te zien, is het geen gek idee :D
 
Was lekker, maar het was een vetter stuk dan de vorige keer. Al met al behoorlijk zitten smullen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan