BasBQ
Beef en Steak

Shoarma spies met platbrood

 
 

BearPils

Kooltjesharker
Berichten
179
Dit weekend nog eens een shoarmaspies gemaakt.
Bij gebrek aan een spit wel wat creatief moeten zijn.
Kippenbovenbouten (met vel, zonder been) en varkensspiering een dagje gemarineerd in yoghurt, currypasta, look en een hoop ander kruiden.
Vervolgens aan het "spit" samen met wat puntpaprika boven de kolen direct te laten garen.
Daarbij nog wat platbrood gegaard op de BBQ, opgelegde groentjes en een looksausje.
Als voorafje eens moinkballs met coffeerub gemaakt, tot nu toe mijn lekkerste versie!
IMG_20210829_140620826.jpg
IMG_20210829_155054878.jpg

IMG_20210829_190722612.jpg

IMG_20210829_191657083.jpg

Ohja, ik heb deze zomer een smokertube gekregen en wou die eens even testen ipv chunks op de kolen.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om koud mee te roken deze winter maar wou hem toch al eens gebruiken.
 
Ziet er heerlijk uit. Tevreden over de smokertube?
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit! Hiervoor hoef ik niet eerst een sloot drank te hebben gehad en status laveloos zijn, om naar binnen te werken
 
Heerlijke spies. Krijg alweer trek. Wat een rot hobby hebben we hier met z’n allen
 
Zo gemaakt zonder spit zou ik het ook gelust hebben 😉
 
Dit ziet er mooi uit.
 
Mooie kleurrijke spies. Een marinade in yoghurt heb ik nog steeds niet gemaakt. Ziet er wel erg smakelijk uit. Moet ik toch maar eens gaan maken gezien de plaatjes. Dat moet gesmaakt hebben
 
Ziet er heerlijk uit. Tevreden over de smokertube?
Zeker wel, ik heb de pellets met een gasbrander aangestoken en dan gaven ze toch veel rook, juist zien dat er voldoende zuurstof bij kan, dat ging beter zonder mijn zelfbouw pizzasteen-deflectorplate.
Mooie kleurrijke spies. Een marinade in yoghurt heb ik nog steeds niet gemaakt. Ziet er wel erg smakelijk uit. Moet ik toch maar eens gaan maken gezien de plaatjes. Dat moet gesmaakt hebben
Zeker doen! Je vlees wordt er heerlijk mals en sappig van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan