BasBQ
Beef en Steak

Setup Primo/ Pizza

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
Beste,

Ik wil graag op mijn Primo pizza's gaan maken, maar weet nog niet echt wat de beste setup is.
Her en der ben ik op het internet al aan het struinen geweest, maar er leiden weer vele wegen naar Rome.

Mij lijkt het beste om de dplates te plaatsen en dan op het rooster de pizza steen en de Primo op te stoken tot 300 graden C.
Iemand anders nog suggesties, ik durf geen hogere temperatuur aan ivm met mijn vilt.

Grt,

Alflies
 
Twee opties: 1. druiprekken laag met D-plates erop en de pizzasteen op het rooster. Eigenlijk dus je traditionele setup voor indirect waarbij je een pizzasteen op het rooster legt. 2. druiprekken omkeren, D-plates erop leggen en daar bovenop de pizzasteen.

Optie 1 is de veiligste voor je vilt, optie 2 maakt de primo makkelijker heet (en heter).

Ik zou zelf de eerste keer optie 1 proberen en kijken wat er gebeurt. Is het resultaat naar wens, zou ik bij optie 1 blijven en het vilt sparen.

Denk eraan bij de pizza erop leggen en er af halen dat je de deksel zo kort mogelijk open laat, want dit is het punt waarop je vilt eventueel verbrand.
 
Ik ga voor de veiligheid maar voor optie 1, volgende week op het werk maar deeg (laten) maken  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan