BasBQ
Beef en Steak

Selamat Makan!

Selamat Makan

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo, ik ben Xander, getrouwd, twee kids en woonachtig in het prachtige Bennekom.

Barbecue was voor mij in hoofdzaak sat? bakar, aangezien mijn vrouw en ik een Indische achtergrond hebben. Onze specialiteit is dan ook echt de sat?, inclusief het geheime recept van nenek (=oma). De bumbu (=specerijen) wordt door mijn vrouw klaargemaakt, terwijl ik het vlees snij. Nadat het vlees een dag in de koelkast heeft gelegen, is het sat? tusuk (=sat? rijgen op het welbekende stokje). Dit doen we altijd samen! Als laatste leg ik de sat? op de BBQ en mijn vrouw maakt ondertussen de pindasaus.

Maar in de afgelopen 2, 3 jaar is het koken op de Q een echte hobby geworden. Het weekend is nu bijna standaard mijn tijd om lekker te kokkerellen op de Q. Ik probeer van allerlei recepten die vervolgens gekeurd worden door vrouw, kids en mijzelf natuurlijk!

Onder mijn afdakje naast de schuur staat een meubel met een Kamado Joe Junior en een Weber Go Anywhere opgesteld. Daarnaast heb ik een grote vuurschaal waar ik een Dutch Oven kan plaatsen.



Ik hoop dat ik met dit forum nog meer 'aangestoken' wordt en lekkere receptjes kan leren...

Selamat makan,

Xander
 
Welkom plaats genoot!
 
hoi Xander,
welkom bij dit edele genootschap

enne eehhhhh, geheimen kennen we niet op het genootschap, dus kom maar op met het recept van je sat?  ;)
 
Welkom hier
En inderdaad.
Leer ons maar eens echte sat? te maken. Er zijn hier al een paar voortreffelijke recepten en een receptje erbij wordt zeer gewaardeerd.
Ook de pindasaus mag je met ons delen  :D
 
Welkom!
 
Welkom Xander,
I love sate..
Mijn wederhelft is vandezelfde afkomst als jij  =))
En by the way we hebben hier geen geheimen voor elkaar :-O ;)



Blefke
 
Welkom op dit mooie forum en kom maar op met die recepten van tante Lien!


Gr. Mike
 
Welkom hier en gek op sateh. Momenteel fan van de Danbras variant maar ben benieuwd naar jou recept.
 
Terug
Bovenaan Onderaan