BasBQ
Beef en Steak

Secrets to smoking on the Weber smokey mountain - Bill Gillespie

 
 

TeunS

Sprokkelaar
Berichten
31
61yYfEvbqBL.jpg


Titel: secrets to smoking on the weber smokey mountain and other smokers.
Auteur: Bill Gillespie
Isbn: 1-62414-099-8
Taal: Engels
Aantal blz: 191
Waar te koop: online bv bij Bol.com
Prijs: ?17,50


Heb het al een tijdje in mijn bezit. Ik zag dat er nog geen stukje over was geschreven. Dus ik dacht laat ik dan maar eens wat plaatsen.

Bill Gillespie is de pitmaster van het Amerikaanse bbq team: Smokin' Hoggz. Oa Grand Champion bij de Jack Daniels World championship 2011.
Dit team gebruikt blijkbaar alleen WSM's tijdens de competitie en de beste man heeft er een boek over geschreven.

Hij begint met een intro over bbq-en en roken in het algemeen. Wat over rookhout, Gebruik van de WSM en andere type smokers.
Hoe je deze het beste kunt aansteken en low en slow kunt gebruiken.

Verwacht geen uitgebreide uitleg of geheime tips over hoe je de WSM kunt gebruiken, want dat staat er echt niet in. De WSM is van zichzelf natuurlijk mega stabiel op temperatuur en gemakkelijk in gebruik. (Mijn mening)
Het blijft dus bij een basis uitleg en een kleine opsomming van wat je zou kunnen doen mocht je smoker toch te hoog of te laag op temperatuur zijn.

Vervolgens komen de competitie recepten, chicken, ribs, pork, en brisket.
Zeer uitgebreidt uitgelegd. met duidelijke foto's en recepten van injecties tot rubs en sauzen.
Zelfs met het recept van de award wining pulled pork.

Voor de doorgewinterde competitie bbq-er waarschijnlijk niks nieuws. maar voor mij als huis-tuin-en keuken bbq-er. (Net zoals de meeste denk ik) net de tips die ik nodig had om mijn ribs bijvoorbeeld echt mooi fall of the bone te krijgen zonder dat ze overgaar zijn.
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om de kip, de brisket, en de pulled pork op zijn manier te maken. Maar ik ben ervan overtuigd dat het de moeite zal zijn.

In de rest van het boek staan verder nog wat andere bbq recepten. Zoals bijvoorbeeld: Kicked up bbq baked beans, buttery smoked cabbage, maple cured pork belly. En ga zo maar door.

Conclusie:
Voor mij was het een leuk bbq recepten boek. Met een hoop (voor mij) nieuwe inzichten op de bekende bbq gerechten. Maar ook een hoop inspiratie voor andere dingen van de Q.
Voor de wat meer ervaren bbq-er staat er waarschijnlijk niets nieuws in. Neemt niet weg dat het leuk boek is om te lezen.

Bedankt voor het kijken
 
Bedankt voor het delen!
 
silverfox +1
 
Thnx voor het delen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan