BasBQ
Beef en Steak

Secreto Ibérico

 
 

Cheflustikniet

Kooltjesharker
Berichten
138
Poehee! Wat een maaltje! Ik las hier af en toe wat over en toen ik deze maanden geleden bij de sligro zag liggen, heb ik het gekocht.

Was een kleine kilo, dus was even wachten op juiste hoeveelheid eters en gister was het zover.

Een prachtig gemarmerd stukkie van het iberico varken dus. Hier en daar las ik wat over bereiding. En eigenlijk kwam alles neer op: dit heeft niet veel meer nodig dan wat peper en zout en vervolgens op je gietijzer op direct vuur grillen. Heb daarbij kern van 60 graden aangehouden. Dunne stukjes zijn daarbij well done, wat met dat vet ook heerlijk is.

Zo gezegd zo gedaan. Bleken uiteindelijk twee stuks te zijn (wellicht is dat normaal, een varken heeft immers twee stuks...) en een behoorlijke oppervlakte. Dus eentje op het rooster en de ander op de plancha. Daardoor verschil kunnen proeven... Als ik er eentje had, zou ik hem op de plancha gooien.

Nog niet gedaan? Maken deze! Hier gegeten met simpele witte rijst en boontjes.




IMG_0175.jpeg
d7d79640-86c0-4a23-975e-49e4ea77f18a.jpeg
IMG_0177.jpeg
IMG_0178.jpeg
IMG_0180.jpeg
IMG_0181.jpeg
 
Lekker, ziet er goed uit, lekker sappig ! Lekker hoeft niet ingewikkeld te zijn 😋
 
Ziet er heerlijk uit, en inderdaad dit is zo'n ontiegelijk lekker stukje vlees, je kunt het eigenlijk nergens mee vergelijken qua smaak maar ook de malsheid en sappigheid is ongekend lekker.
Staat met enige regelmaat op het menu, en inderdaad meer dan PeZo heeft dit niet nodig maar wel Fleur de Sel en Lampong zwarte peper dat verdient een secreto zeker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan