Beef en Steak

Second life Kamado

Rdj

Gerijpt
Via mp deze Amerikaanse large Grill Dome kamado opgekocht voor €40 .
Hij kwam bij een restaurant vandaan waar hij in weer en wind stond en in zeer slechte staat was.
De Dome zat bijna een gat in en her en der hoekjes er uit . Vilt was zo goed als weg , topcap verroest, handgreep verrot. Geen firebox en rooster meer . De huidige eigenaar had hem van zijn zwager gekregen (die met het restaurant) om hem op te knappen.
Hij zag het zelf niet zitten en zo doende heb ik hem overgenomen.
Had wel zin in een uitdaging.
De Dome en base zaten geen scheuren de schanier en rvs beugels waren goed , ook de thermometer was prima.
Via mp firebox, platesetter , rooster , gasket gekocht wat allemaal nieuw was .
Van Grill Dome zelf moet er nog een messing logo plaatje komen die op de Dome hoord , deze is in bestelling.
De reparatie met hittebestendig kit en mortel gedaan. En omdat deze Kamado in een hittebestendige coating zit kon ik hem weer opschuren en weer in een coating spuiten.
Ben tevreden met het resultaat en deze ga ik in een Kamadowagon bouwen en verhuren.
De totale kosten incl aankoop kamado zit op €260 . Dat is ook nog incl kolenmand deze moet nog binnen komen.

IMG_2956.jpeg

IMG_2957.jpeg

IMG_2958.jpeg

IMG_2963.jpeg

IMG_2976.png

IMG_2974.jpeg

IMG_2975.jpeg

Wauw! Die is mooi geworden! Toen ik door de foto’s ging dacht ik: oi, dat zal wel een opknappertje blijven. Maar wat een mooi resultaat! Echt heel gaaf.

Je gaf aan dat je mortel gebruikt. Is dit speciale mortel? En doet dit nog wat met het vasthouden van de temperatuur?

• Leuk
Waarderingen: Rdj
Dit heb ik gebruikt, de kit is ook ideaal om ondiepe beschadigingen te plamuren omdat deze hard opdroogt en schuur baar is .
De mortel kan 1600 graden hebben en de kit 1100 graden.

image.jpg

Heel erg netjes gedaan!

Je verteld dat je hem gaat verhuren, hoe zie je dat voor je?
Aan particulieren of meer bedrijven?

• Leuk
Heel erg netjes gedaan!

Je verteld dat je hem gaat verhuren, hoe zie je dat voor je?
Aan particulieren of meer bedrijven?
Wie hem maar wil , en in de regio waar ik hem zelf breng . En wil het niet of ik vind het niks dan verkoop ik de set weer .
Het is geen must . Of hou hem voor me zelf 🤪.

Mooi gedaan! Ik dacht bij de eerste foto dat het niks ging worden. Maar het eindresultaat is top.

• Leuk
Gaaf project, mooi dat je deze Grill Dome nieuw leven hebt ingeblazen.
12 jaar geleden zag je ze nog regelmatig op wedstrijden en werden ze toen bestempeld als een A klasse kamado made in USA. De coating van deze kamado's was zo glad als een spiegel en glom ook als een spiegel.
Vakwerk weer @Rdj

• Geweldig
Mooi! Weer eens wat anders als de beurs trekken en een nieuwe kopen.

• Leuk
Fantastisch, wat een knap staaltje kluswerk!

• Geweldig
Terug
Bovenaan Onderaan