BasBQ
Beef en Steak

Searen - op zoek naar een krokantere korst

 

NatteTosti

Sprokkelaar
Berichten
39
Hi! Afgelopen zaterdag een prima Tomahawk bereid op de speksteen. Met 250 graden was de steen heet genoeg, en de korst was ok. Maar ben op zoek naar een nog betere korst. Wie heeft de gouden tip?
 
Goeie.

Ook heeft zo'n speksteen echt heel veel langer nodig om warm te worden.
Het is dus niet zo dat BBQ 250 is, steen ook. Noskos gaf aan in zijn review dat dit echt heel veel langer duurde, heb je hier ook rekening mee gehouden?
 
De steen was meeverwarmd als deflector en heeft daarna een goed half uur op heet doorgewarmd. Heb geen IR meter om de temp te controleren. Ik zal eens kijken naar mayo sear.
 
Ik ga mee met de mayosear. Dat geeft een heerlijk korstje ... maar wel op een plancha bakken en niet op het rooster in dit geval.
 
Ik denk dat je steen heet genoeg was. Ik zou eerder denken om na het indirecte deel van je tomahawk, deze eerder en dus langer op de steen te leggen.
 
Ik denk dat je steen heet genoeg was. Ik zou eerder denken om na het indirecte deel van je tomahawk, deze eerder en dus langer op de steen te leggen.

en ook zorgen dat hij "droog" is.
Als er nog vocht op zit gaat die ook niet korsten.
 
Grill Grates zijn ook ideaal voor een goede sear, het gaat mij soms zelfs te hard.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Terug
Bovenaan Onderaan