BasBQ
Beef en Steak

Schweine Haxe, door de bomen het bos.........

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.099
Schweine Haxe, heel veel over gelezen hier maar niet alles is me duidelijk.
Ik zit te twijfelen.
Wel in de brine of niet, ik ga hem dan alleen brinen om de structuur/malsheid te verbeteren (24 uur)
De zwoerd laten zitten of niet?

Ik wil hem sowieso op 110 gr.C tot 80 gr. intern garen.
en hem daarna  een end sear geven.
 
Ewald zei:
JohanD zei:
Ik heb hem onlangs gemaakt, zie

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/schweinehackse/msg120738/#msg120738

Omdat het zwoerd bij mij erg droog en hard was heb ik het verwijderd. Hij was zo erg lekker, de garringssessie is vergelijkbaar met PP.

Ik had hem al gezien, en zag er erg smakelijk uit, maar geen "how to" erbij. ;)

Ok, ik heb het Woerd er af gehaald omdat deze erg droog was. Daarna heb ik hem goed in de basis rub van Noskos gezet. Zie http://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html

De rub heb ik aangevuld met 2 theelepels mosterdpoeder en 1 theelepel hot Chili.

Daarna heb ik hem strak in huishoudfolie gewikkeld en een nacht laten intrekken. De volgende ochtend uit de koelkast en op temperatuur laten komen. De Q (in mijn geval de smokey mountain) heb ik opgestookt tot 120 graden en de hackse er op gelegd. Daarna zie je dezelfde sessie als Pulled pork met een zone rond de 65 graden. Ik heb hem er af gehaald bij een kerntemperatuur van ruim 80 Gr. Het vlees is dan nog stevig maar wel mals. Je kan ook doorgaan tot 89 graden, dan heb je Pulled pork. Ik had een achterpoot van ruim 2 kg, het duurde ruim 7 uur voordat hij op temperatuur was.
 
Hij ligt al in de brine van WillyO, thanx anyway.
120 gr.C dome en een interne temp van 80gr.C vind ik een hele mooie temp, het hoeft echt geen Pulled Haxe te worden.
doordat ik hem in de brine  heb gezet zal de zwoerd niet zo snel te hard worden.
Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld de voorkeur geef aan gemarineerde ribs en dan low en slow zonder inpakken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan