BasBQ
Beef en Steak

Schouderkarbonade

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Ik had vanochtend  een paar uurtjes over.... Tja wat moet je daar nu mee doen

Schouderkarbonades


In de mosterd en de rub erover



Even aangrillen


In een bakske met ketchup, BBQ saus en een biertje


Aluminium folie er over en sudderen maar.

Ruim 1,5 uur later


Klaar.

Vlees valt lekker uit elkaar. Smaak ik goed alleen volgende keer een donker/zoet biertje gebruiken, zit toch een bittere nasmaak aan.

Bedankt voor het kijken
 
Ziet er lekker uit.
Wat zal het effect zijn als je in plaats van bier appelsap gebruikt.
Ik ben persoonlijk niet zo'n (durf het bijna niet te zeggen) fan van bier. :blush:
 
Lekker hoor had ik het weekend ook op het programma!

Rudik zei:
Ziet er lekker uit.
Wat zal het effect zijn als je in plaats van bier appelsap gebruikt.
Ik ben persoonlijk niet zo'n (durf het bijna niet te zeggen) fan van bier. :blush:
er zijn er meer die daar last van hebben op dit forum. Voorwat betreft het sappie ik zou het gewoon proberen.
 
Kijk, zo komen die mestins nog eens van pas! Goed idee.
 
Ik denk een lekker kriek biertje en roken op kersen hout ook prima te doen
 
Mooi, komt op de todo. THX
 
ziet dr smakelijk uit die karbo s.
alleen zonde van die bier,dat voegt niks extra toe net als met bierblik kip ook niks.
t haalt alleen maar de kruiden smaak uit t vlees.
hou t maar is simpel en doe eens smelt jus/ui en andere kruiden die je lekker vindt  in dat blik.
dan heb je een heel andere smaakbeleving.
 
Ik ben het niet met je eens AV, je vlees ligt hier gewoon in het bier en er is wel degelijk smaak overdracht. Ik vind het heerlijk en je kunt je bier met saus gewoon eten en dat is nogal anders dan een jus. Een jus kan ook lekker zijn, maar de st. Louis style bereiding is in mijn beleving ook een hele fijne bereiding.
 
Het meest opvallende was nog, naderhand nog een karbonade koud gegeten. Die was heerlijk.  Niks geen bittertje te bekennen.  :-O
 
Helemaal eens met structor, heb dit zelf vaak gemaakt en is super, voor ons voornamelijk nog karbonade St Louis Style. Ik zou wel een donker bier nemen. Geeft meer smaak. Zelf ben ik van bokbier of trappist maar denk dat het met een bruinbier ook heel lekker is. Binnenkort eens proberen met een rode wijn ipv bier.....
 
Laatst geprobeerd met knoflooksaus ipv bier, geen succes :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan