BasBQ
Beef en Steak

Schichtfleisch uit Dutch oven.

 
 

Erik B71

Kooltjesharker
Berichten
244
Voor schichtfleisch gebruik ik 2,5 kilo procureur, kilo uien, ontbijtspek, varkensrub, bleus hog bbq saus. Snij de procureur in steaks van 1 cm dik en bestrooi deze met de rub. Schil de uien en snij in schijven. Beleg de bodem van de Dutch oven met ontbijtspek, leg een steak tegen de zijkant van de Dutch oven, maak dan een rij met de uischijven, dan weer een rij vlees enz. Verdeel hierover 250 ml bbqsaus en dek af met een laag ontbijtspek. 10 briketten onder de Dutch oven en 8 op de deksel. Laat 4 uur sudderen. Na 4 uur trek je alles uit elkaar zoals bij pulled pork verwissel halverwege wel even de briketten. Misschien wel lekkerder als pulled pork en je bent zo’n 4 uur eerder klaar. Als afwisseling kan je ook nog paprika toevoegen bij de ui.

7F0405A7-9284-40EA-BBF2-35A59EE6BFD0.jpeg


AF01CB41-F948-4AAA-B8EF-63C5E7856106.jpeg


DA30C070-F8D8-42D6-AA55-1B61E431C6D5.jpeg


3AB81DD2-D1F2-4C53-BE04-0A1781DCC4C0.jpeg


70DAA1D2-6075-4267-B341-E0C7F474CEA5.jpeg
 
Deze kan ook op de to do list. Ziet er echt heerlijk uit! Toppie!!
 
Daar loopt het water van in de mond.
 
dat ziet er erg goed uit ! zit er voor de rest geen vocht in de pan, alleen de 250ml bbq saus ?
mooi gerechtje hoor !
 
wordt er emorioneel van, dat moet smullen zijn geweest
 
dat ziet er erg goed uit ! zit er voor de rest geen vocht in de pan, alleen de 250ml bbq saus ?
mooi gerechtje hoor !
Gaat idd geen extra vocht bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Het lijstje van te proberen recepten blijft hier maar groeien. Ik ga me de komende jaren niet vervelen 😄
Ziet er echt zalig uit
 
Ziet er kneiter lekker uit. Dit wil ik ook. Maar eerst maar een Dutch oven aanschaffen. Hebben we iig een cadeau voor vaderdag😁
 
Dat ziet er geweldig uit zeg :love: deze gaat op een prominente plaats op m’n todo lijst! Thx voor het delen(y)
 
Ziet er lekker uit
Had verwacht dat het vast zouden zitten aan de bodem door het niet toevoegen van extra vocht maar komt genoeg vocht vrij zo te zien op de foto 👍🏻
 
Gaaf man. Nog niet eerder van gehoord.

Vraegske. Briketten wisselen? Ik neem aan dat je verse, warme, briketten toevoegt?
 
Gaaf man. Nog niet eerder van gehoord.

Vraegske. Briketten wisselen? Ik neem aan dat je verse, warme, briketten toevoegt?
Na 2 uur voeg ik idd nieuwe briketten toe. Ze krijgen veel zuurstof dus branden sneller op. Ik gebruik kokosbriketten van vuur en rook.
 
wauw! dat ziet er super goed uit zeg.
deze gaan we eens onthouden. Dank voor het delen
 
Ziet er super uit, gaan we ook eens proberen. Koken in een DO is zo leuk.
 
Dat ziet er een heerlijk potje uit. Dat lust ik ook wel. Moet goed te doen zijn met een stuk brood.
Ga ik eens onthouden en lekker na maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan