BasBQ
Beef en Steak

Scheur in dome KJ Classic 1

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
232
Hi all,

Doe net mn dome open en keek er even in en zie opeens een scheurtje.

Wat denken jullie? kj contacten of niks bijzonders?

Groetjes

BE8E1EB5-3667-4F53-BC97-EAF31A523BF3.jpeg
 
Lijkt me niet ok, beter kJ contacten.

Zie je hem aan de buitenkant ook?
 
Ze gewoon contacteren. Hier krijg je een nieuwe voor.

Wel zien dat je hem geregistreerd hebt, anders duurt hrt wat langer, vrees ik.
 
Nee zie niks aan de buitenkant. Wel waardeloos zeg, heb hem net een paar weken..
 
Via welke website kan ik het best contacten? De website waar ik hem besteld heb of rechtstreeks?
 
Altijd eerst contact opnemen met de firma waar je hem gekocht hebt.
Een scheur als deze is niet ok, ik zou hem nu ook niet meer gebruiken.
Het is vervelend maar dit kan gebeuren.
 
Inderdaad erg jammer. Wilde net woensdag fam uitnodigen. Zou je hem ook niet meer gebruiken frits na de garantieaanvraag?
 
Inderdaad erg jammer. Wilde net woensdag fam uitnodigen. Zou je hem ook niet meer gebruiken frits na de garantieaanvraag?
Ik had firebox gebarsten en ik kreeg de melding dat ik gewoon verder mocht gebruiken. Ze willen het kapotte deel toch niet terug. Dus gewoon gebruiken na de aanvraag en bevestiging
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik had firebox gebarsten en ik kreeg de melding dat ik gewoon verder mocht gebruiken. Ze willen het kapotte deel toch niet terug. Dus gewoon gebruiken na de aanvraag en bevestiging het hier over een dome en geen firebox.
Het gaat hier over een dome en geen firebox.
Als de dome breekt of er springt een stuk uit dan heb je niks meer om de scherven tegen te houden, en kan het wegspringen naar een eventuele omstander.
Bij een firebox heb je nog de dome en base die eventuele scherven kunnen opvangen.
Safety first.
 
Het gaat hier over een dome en geen firebox.
Als de dome breekt of er springt een stuk uit dan heb je niks meer om de scherven tegen te houden, en kan het wegspringen naar een eventuele omstander.
Bij een firebox heb je nog de dome en base die eventuele scherven kunnen opvangen.
Safety first.
Daar stond ik ff niet bij stil
 
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel echt een scheur is. Ik heb zelf nog nooit een scheur in steen/keramiek gezien met een begin en een eind, dus met andere woorden een scheur die niet tot de rand van het materiaal doorloopt. Ik zou bijna zeggen dat het gewoon een imperfectie is geweest in de mal waar ze het keramiek in maken. Mijn dome heeft ook een paar imperfecties binnenin namelijk.
Los daarvan is het wel wijs om de verkoper even te contacten uiteraard.
 
Ik vind het lastig te zien of dit een scheur is. Als je met je vingers eroverheen gaat , voel je dan hoogteverschil of echt een scheur?
Ik heb dit namelijk ook in mijn masterbuilt maar het keramiek is helemaal dicht bij mij , soort kras idee zeg maar.
 
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het wel echt een scheur is. Ik heb zelf nog nooit een scheur in steen/keramiek gezien met een begin en een eind, dus met andere woorden een scheur die niet tot de rand van het materiaal doorloopt. Ik zou bijna zeggen dat het gewoon een imperfectie is geweest in de mal waar ze het keramiek in maken. Mijn dome heeft ook een paar imperfecties binnenin namelijk.
Los daarvan is het wel wijs om de verkoper even te contacten uiteraard.

Hmm ik denk dat de barst in de klei nog verder kan lopen.

hiervoor zou ik zeker contact opnemen met de leverancier. Vooral omdat het de dome is.
 
Ik voel geen ongelijkheid, ik voel wel een scheur/lijn lopen. Heb er even met mn vinger over heen gewreven. Zie onderstaande foto. Heb leverancier gecontact dus hoop gauw op een reactie.

49D58D63-0628-48B4-AF63-DECE5BACDBAC.jpeg
 
Is het geen kras?
Lijkt mij op de foto.
Heb je misschien wat spullen in uw Q gezet die beetje te hoog waren?
 
Enige wat hoog was is een beer can chicken.. met temperatuurmeter in de borst šŸ˜…

770B2052-4B5E-4D63-B431-2D6DB01A1611.jpeg
 
Ze gewoon contacteren. Hier krijg je een nieuwe voor.

Wel zien dat je hem geregistreerd hebt, anders duurt hrt wat langer, vrees ik.
Registreren is nergens voor nodig, ze vragen standaard om datum aankoop + locatie.

@Gent balen, maar blijft een natuurproduct waar zoiets helaas kan gebeuren. Deze zal bij de QC niet zijn opgevallen maar nu door de rookaanslag springt het eruit. Hopelijk heb je snel een vervanger, want met de huidige logistieke problemen kan het langer duren. Ik moest bv 3 maanden wachten op een nieuw onderstel (moeren die in het onderstel zitten gelast waren er 3 van afgebroken vanwege slechte kwaliteit las). Vervelende wasdat het daarna nog 1 maand duurde omdat de eerste 2 vervangers beschadigd waren tijden transport, heel slechte kwaliteit doos waardoor het onderstel uit de doos stak.
 
Nou ik heb reactie van KJ gekregen: hij denkt dat het een oppervlakkige scheur is. Zolang dat het geval is geen probleem. Wanneer hij verder scheurt dan krijg ik een nieuwe dome..

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan