BasBQ
Beef en Steak

scandinavian bbq

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Sander bedankt voor de uitdaging, vandaag was mijn laatste kans om nog wat foto's voor deze maand in te sturen. Hamburger a la Lindstr?m, Hasselback aardappel  en Zweedse komkommersalade.
Aardappels eerst ingesneden, vervolgens in koud water gelegd en dat aan de kook gebracht. 4 minuten laten koken, afkoelen, droog deppen en vervolgens voorzien van gesmolten roomboter met wat olijfolie. 1 uur op de Q bij 180 gr. Laatste kwartier nog wat Parmezaanse kaas erop. Ondertussen hamburger gemaakt. Prei fijn gesneden, bieten (uit potje) fijn gemalen in keukenmachine, stukje Jalape?o peper fijn gesneden met 3 eetlepels kappertjes en 1 geklutst ei. Alles goed mengen met gehakt en een geklutst ei. Bietensap verwarmd met cr?me fra?che. Hamburgers grillen. Als groente gerecht Zweedse komkommer salade gemaakt. Witte wijn azijn gemengd met paar druppels citroen en beetje honing. Mengen met komkommerlinten en 1 uur marineren. Van de bietenpuree bleef nog wat over, daar wat quenelles van gemaakt.
Deze hamburger was verrassend lekker en gaan we vaker maken.

Ingesneden aardappels in koud water aan de kook brengen

Ingesmeerd met gesmolten boter en olijfolie en een beetje zout

Ingredi?nten voor de hamburger, fijn gesneden prei Jalape?o peper, kappertjes, bieten puree, geklutst ei, zout en peper

Hamburger gemaakt en uurtje de koelkast in om op te stijven

Laatste 15 min nog wat Parmezaanse kaas erop

Van de komkommerlinten alvast een vlechtwerkje gemaakt (na 1 uur marineren)

Hasselbacks zijn bijna klaar, tijd om de hamburgers te grillen

Strepen staan er goed op

Bordje opmaken

De cr?me fra?che met bietensap was heerlijk met de Hasselback EN met de komkommer. We hebben weer heerlijk gegeten.
 
ziet er een zeer geslaagd bord uit, wil ik ook eens proberen  :p
 
leuk en mooi gerecht
 
Nice!
 
Heel gaaf McPeet.
 
AARDAPPELS!!  :D ;) :p

Ziet er weer lekker uit hoor!
 
Mycke Bra McPeet! Dat ziet er prachtig uit zo, mooi gedaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan