BasBQ
Beef en Steak

Saté in een korte sessie

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Zoonlief is vanuit zijn studentenhok afgezakt naar het regenachtige zuiden. Wil graag saté van papi met frietjes.
Dat kan je natuurlijk niet weigeren.
Gelukkig tussen de regen een uurtje redelijk droog geweest voor ff wat saté's te grillen.

Saté gemaakt van kipdijfilet in een oosterse marinade. Recept "saté van kippendijen" op het internet als basis gebruikt.,
W47 gestookt met houtskool tot een dome temp van 200C. , saé's indirect laten garen en geregeld ingesmeerd met de resten van de marinade.
Daarna afgegrild boven het houtskool.

1601754813591_IMG_3877.jpg


1601754814888_IMG_4134.jpg
1601754816102_IMG_4136.JPG


1601754817215_IMG_4138.jpg
1601754818372_IMG_4139.JPG
 
Saté is altijd goed. Ziet er mooi uit.
Ben ik wel nieuwschierig. Waarom eerst indirect garen en daarna afgrillen? Een sateetje gril ik altijd direct en dan zo kort als veilig mogelijk.
 
Drink je daar nou bier bij? Geinig!
 
zoonlief is een slimme jongen en heeft zijn vader in the pocket ;) 😋😁
en vaders geniet gewoon lekker mee (y)
heerlijk bordje eten het je daar.
 
Saté is altijd goed. Ziet er mooi uit.
Ben ik wel nieuwschierig. Waarom eerst indirect garen en daarna afgrillen? Een sateetje gril ik altijd direct en dan zo kort als veilig mogelijk.
Ook benieuwd.
Ik zie trouwens geen nadeel aan eerst indirect op hoge temp?

Marinade die is gebruikt voor de rauwe kip, is het daarna veilig om de resten te gebruiken voor als het vlees bijna gaar is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Saté is altijd goed. Ziet er mooi uit.
Ben ik wel nieuwschierig. Waarom eerst indirect garen en daarna afgrillen? Een sateetje gril ik altijd direct en dan zo kort als veilig mogelijk.
Ook benieuwd.
Ik zie trouwens geen nadeel aan eerst indirect op hoge temp?

Marinade die is gebruikt voor de rauwe kip, is het daarna veilig om de resten te gebruiken voor als het vlees bijna gaar is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

@ Watergeus; persoonlijk zie im geen probleem op de saté (stevige stukken) tot pakweg 60C direct te garen en daarna af te grillen tot 75C.
(Was ook geen weer om bin de Q te blijven staan om ze steeds te draaien)

@ Treager Tinus; marinade hergebruiken. Zeer goede vraag. Doe dit inderdaad niet altijd. Zie (achteraf), ivm de dome temp en de oppervlakte temp van de kip geen risico.

Wellicht dat meer terzake kundige op dit forum hier een wijze raad kunnen geven.
 
Saté met friet. Man wat is dat lekker. Zelf sausje er bij maken. Heerlijk frisse salade er bij. TOP
Kijk maar uit dat ie niet weer voor vast thuis komt wonen
Ik had er een lekker blond biertje bij gepakt. Een heerlijk koude Seef. Mmmm water loopt me in de mond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan