BasBQ
Beef en Steak

Salitos Kamado

hendrikv

Tondelzoeker
Berichten
1
Hey

Ik ben deze kamado tegen gekomen in een andere groep, iemand ervaring mee, qua prijs kan dit wel op tegen een mini kamado maar is wel een stuk groter. Er zou ook de accessoires op kunnen van de monolith. Deze is in Duitsland te koop maar kan deze na de corana crisis gaan ophalen (centershop.de). Iemand ervaring mee of niet? Mvg Hendrik

1589113892528.png
 
Beetje laat, maar morgen wordt deze voor mij opgehaald in Dortmund.
Op het Duitse forum zag ik inderdaad dat alles van de Monolith Junior past.
 
a6062b38b9eb7cdf5cd70f23dd5ea8ca.jpg


94bc5452a8dbead0e49a31653084945b.jpg


Ik hem hem staan. Leuk ding, mooi vormgegeven ook. Firebox wel uit een deel en zonder sleuf.
Sleuf er zelf meteen ingeslepen.

Goede koop voor de prijs.
 
Ik heb zelf ook een salitos 15” voor €99 uit Duitsland gekocht. Heb hem nu 1,5 jaar .
En hij is geweldig en zeer degelijk gebouwd met goed keramiek. Had hem eerst gekocht om te zien of het wat voor we was zo’n ei , voordat ik een vermogen uit zou geven voor een Joe of bastard . Maar deze bevalt zo goed dat ik geen ander hoef . Kun je zo een bemachtigen, altijd doen .
Als ik hem weer tegen kom voor die prijs koop ik nog een als reserve.
Dit is de mijne , heb ik in gebouwd

68AC7CAA-EA98-4752-9028-106E4D0B10D4.jpeg


363382AE-032C-48CC-823B-DE26B21DD868.jpeg
 
Ik heb zelf ook een salitos 15” voor €99 uit Duitsland gekocht. Heb hem nu 1,5 jaar .
En hij is geweldig en zeer degelijk gebouwd met goed keramiek. Had hem eerst gekocht om te zien of het wat voor we was zo’n ei , voordat ik een vermogen uit zou geven voor een Joe of bastard . Maar deze bevalt zo goed dat ik geen ander hoef . Kun je zo een bemachtigen, altijd doen .
Als ik hem weer tegen kom voor die prijs koop ik nog een als reserve.
Dit is de mijne , heb ik in gebouwd

D98CF31A-190A-4DB3-AD50-A3D8C3927979.jpeg


18D29F17-C915-4C58-9AA4-AF41FD9A2D4F.jpeg
 
Ik heb zelf ook een salitos 15” voor €99 uit Duitsland gekocht. Heb hem nu 1,5 jaar .
En hij is geweldig en zeer degelijk gebouwd met goed keramiek. Had hem eerst gekocht om te zien of het wat voor we was zo’n ei , voordat ik een vermogen uit zou geven voor een Joe of bastard . Maar deze bevalt zo goed dat ik geen ander hoef . Kun je zo een bemachtigen, altijd doen .
Als ik hem weer tegen kom voor die prijs koop ik nog een als reserve.
Dit is de mijne , heb ik in gebouwd

Bekijk bijlage 5335

Bekijk bijlage 5336

Mooie tafel ook! Heb je er ook platesetter bij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
66eccadae580b4310aa8fcaff5a84cd7.jpg


Ik heb die van de monolith junior. Past perfect.
 
Heb je ook wat meer info over de tafel? Vindt hem erg mooi namelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Weet iemand waar deze te koop is? Online of in een echte winkel.
 
Plate setter heb ik zelf nog gemaakt van wat staal en pizzasteen ( voor €6 klaar ) werkt perfect.
Het meubel heb ik zelf gemaakt van een
Oud machine onderstel en teakhouten blad ,
Voor de hobby ben ik ook meubel maker

BB62F435-68B3-4835-B83B-A600FAB7DCC1.jpeg
 
Plate setter heb ik zelf nog gemaakt van wat staal en pizzasteen ( voor €6 klaar ) werkt perfect.
Het meubel heb ik zelf gemaakt van een
Oud machine onderstel en teakhouten blad ,
Voor de hobby ben ik ook meubel maker

Bekijk bijlage 5376
Prachtig! Jammer dat je het zwart hebt gemaakt imho :)
 
Hij is niet zwart , hij is donkergroen 😅
 
Denk dat hij bang is voor scheuren, maar heb hem zelf al 1,5 en heel wat uurtjes gebrand en geen enkel scheurtje, je moet hem langzaam op starten , doe zelf 2 aanmaakblokjes (bruine ) met een ring van krantenpapier er om heen dan houtskool er om en paar grote stukken er boven op . Werkt perfect
 
Inderdaad om scheuren te voorkomen. Better safe than sorry.

Heb het vilt op voorhand maar vervangen voor Nomex. Dat zwarte vilt is bagger en pluist als de ziekte.
Nu een hele nette kamado voor een scherpe prijs.

d268fa4db561db7bababe6cc1397dfc4.jpg
 
Heeft iemand een idee of ik ook nog ergens deze kamado kan kopen? Of heeft iemand er toevallig een extra staan 😎. Groet Bram
 
Terug
Bovenaan Onderaan