BasBQ
Beef en Steak

Salamella di Lago

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Beste bbq vrienden,

Momenteel zijn we heerlijk op vakantie in Italië en sinds vorige week had ik al zin om een lekker broodje op de WGA te gaan maken. Dat zit zo, we waren op de markt en bij een streetfood tentje verkochten ze daar een broodje Salamella. Dat was me een partij lekker en simpel dus besloot ik ter plekke dat dit nog eens voor lunch gemaakt moest worden.

Ik twijfelde even wat voor soort vlees ik moest gebruiken maar Google leerde me dat salamella een worst is die je ontdoet van zijn vel en dan plat drukt. Bij het boodschappen doen bleek een speciale worst hiervoor ook nog eens in de offerta te zijn.

Als toppings kan je er van alles opdoen, zuurkool wordt ook vaak gedaan maar hebben we niet mee dus op onze variant ging ui en paprika die even op de plancha mochten loungen.

Allereerst wat voorbereiding, we snijden de ui en paprika in reepjes
20220728_135324.jpg

Vervolgens bakken we deze onder het genot van een koude pils (het blijft vakantie dus dat kan best om 13:00) even lekker op de plaat.

Tegenwoordig neem ik altijd de gas WGA mee die ik naar wens heb aangepast. Ook al heb ik een mooie met houen handvatten is dit toch echt mijn go to appataat geworden, snel aan en ook snel weer koel. Wat ik er aangepast heb zal ik eens delen in een andere post.

20220728_142104.jpg


Op de paprika doen we een simpele rub en die bakken we ook even.
20220728_142801.jpg

Dan is het tijd voor de ster van de show.
20220728_144352.jpg

Op de plaat even ingesneden en platgedrukt Handig die plaat anders was het zo door het rooster heen gegaan. Ook het broodje toasten we even.
20220728_144820.jpg

En dan.... broodje bouwen met een beetje knoflooksaus erop niks meer aan doen
20220728_151307.jpg


Ciau
 
Dat ziet er erg lekker uit, wat voor worsten zijn het die je er op had ?
 
Ziet er voortreffelijk uit! Geen smash burger maar smash worst haha!
Geniet ervan, hele fijne vakantie nog! 😃
 
Ah zo heet dat dus! Ik heb dit vorig jaar bij de F1 in Monza ook gegeten en het was echt verschrikkelijk lekker! Goed bezig!
 
Broodje with a view... lekker man!
 
Niets mis mee. Met zo'n uitzicht komt de inspiratie vanzelf.
😋
 
Ben ik de enige die pas halverwege de post erachter kwam dat het geen broodje Salmonella was?!

Ziet er heerlijk uit. Gaan we opzoeken hier in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dankje voor de heldere uitleg en het zoekwerk (y)
 
Ben ik de enige die pas halverwege de post erachter kwam dat het geen broodje Salmonella was?!

Ziet er heerlijk uit. Gaan we opzoeken hier in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat dacht ik oo de markt ook toen we het gingen bestellen 🤣
 
Dat lijkt me een heerlijk broodje.
 
Ah zo heet dat dus! Ik heb dit vorig jaar bij de F1 in Monza ook gegeten en het was echt verschrikkelijk lekker! Goed bezig!
Ja is echt zo'n broodje dat je bijblijft maar ook oh zo simpel.
 
Wat een mooi rooster heb je? Ook dat spijlen rooster is veel robuuster dan normaal?

Waar heb je dat vandaan getoverd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan