BasBQ
Beef en Steak

Runderstoof met rode wijn

kim

Sprokkelaar
Berichten
32
Gisteren heb ik runderstoof met rode wijn gemaakt. Allereerst de riblappen op kamertemperatuur laten komen en de BBQ naar een temperatuur van 220 graden direct gebracht.

20230810_143032.jpg

Voldoende riblappen ๐Ÿ˜‰

20230810_153944.jpg

Groentjes laten poffen. Ik gebruikte hiervoor een halve knolselderij, 2 grote uien, 2 wortels, 1 bol knoflook en 1 prei.

Een bundeltje gemaakt met rozemarijn, tijm, laurier en oregano.

20230810_155036.jpg


20230810_160706.jpg

Vlees en groenten aangesneden. Dit rook overigens echt heel erg lekker!

20230810_160832.jpg

Nog even wat meer rondom aanbakken.

De BBQ heeft gedurende zo'n 4 uur op 130 graden indirect gestaan alvorens het vlees de gewenste gaarheid had.

20230810_203234.jpg


En heerlijk gegeten!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Kim nu heb ik pas echt trek...... :)
Ziet er zeer smakelijk uit. Kan je er iets meer over vertellen?
 
Goed bezig Kim.
Welke wijn had je erin gedaan .?
 
Ziet heerlijk uit Kim ๐Ÿ˜‹.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Lekker hoor! Waarschijnlijk ook anders als dat je het op het fornuis maakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Vlees ijskoud erop met wat rookhout geeft je nog meer smaak!

Lekker stoofje hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Dat ziet er goed uit.

Krijg helemaal zin in een stoofpotje nu. ๐Ÿ˜‹
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Heerlijk!!
Was het goed gestoofd met 130 graden? Ik zit nog wel eens te kloten met de stoof temperatuur. Maar heerlijk om de groeten even te grillen/poffen. Aanraders is ook zeker om het vlees even te roken๐Ÿ‘Œ๐Ÿป
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ziet er super uit! Proef je echt verschil met het gasfornuis? Ik overweeg een dutch oven om het ook op de q te maken. Heb wel een gietijzeren pan met emaille maar weet niet of hij geschikt is voor de q.
 
Ziet er super uit! Proef je echt verschil met het gasfornuis? Ik overweeg een dutch oven om het ook op de q te maken. Heb wel een gietijzeren pan met emaille maar weet niet of hij geschikt is voor de q.
Maak je daar maar geen zorgen om Gent. Ik zet mijn la creuset ketel maatje 36 ook gewoon op de bbq om te kokkerelen.
Je moet hem erna wel goed poetsen want er kan zwarte aanslag op de ketel onstaan. Maar die boen je er gewoon vanaf met een sopje ( geen staalwolachtig sponsje ๐Ÿ˜‰)
IMG_4026.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan