BasBQ
Beef en Steak

Runderrib?

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
Vorige maand is de bbq niet aangeweest, omdat we (heel vervelend) op reis waren. Vakantie gevierd en van Denpasar naar Jakarta getrokken, waarbij onderweg natuurlijk heel veel sate van de grill gegeten is. Hoop geleerd, zoals altijd de kokos op je houtskool gooien, als een gek wapperen tijdens het grillen en vooral een ventilator neerzetten om je gasten uit de rook te houden.

gisteren is hier weer lekker een snapper op de grill gegaan met cajun kruiden, zoals ik ze wel vaker maak. Heerlijk! En ik heb een hele zooi verse ansjovis in de azijn met zout gezet om boquerones en aceite te maken. Wat een werk is dat. Maar, toen ik gister bij de slager was (om ook buikspek voor de pancetta in te slaan) waren ze net runderribben in kleine blokjes aan het snijden. Waarom ze dat doen is me niet helemaal duidelijk, maar ik heb maar een klein stukje meegenomen.

Ik weet alleen niet precies wat ik nu gekocht heb. Ik denk gewoon doorgaren zoals ik ze hier wel af en toe langs zie komen? Iemand die het zo herkent en weet welk stuk ribben dit moet wezen?

IMG_20151205_103021.jpg


IMG_20151205_103036.jpg

 
Lekker lang doorgaren zoals beef (short-)ribs lijkt mij lekker!
Steven en Me van vorige maand was Gauchos ribben. Kun je ook proberen.
Ik had eens een rub van koffie en cacao die heerlijk was bij deze ribben.
Smakelijk Mariek!
 
Sander72 zei:
Lekker lang doorgaren zoals beef (short-)ribs lijkt mij lekker!
Steven en Me van vorige maand was Gauchos ribben. Kun je ook proberen.
Ik had eens een rub van koffie en cacao die heerlijk was bij deze ribben.
Smakelijk Mariek!

Ja ik ben ook fan van de koffie rubs voor rund. Maar ik zag bij de gauchos resultaten allemaal short ribs voorbijkomen en ik vroeg me dus vooral af of dat hetzelfde is als deze of niet (dacht het niet...)

in elk geval doorgaren sowieso dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan