BasBQ
Beef en Steak

Rundermuis en longhaas

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
77
Beste Qers,

Deze 2 stukjes nog niet eerder gemaakt en las er goede dingen over.
De longhaas was wat kleiner en na het afgrillen is het soort van vergelijkbaar met de bavette.
De rundermuis heb ik niet afgegrild maar gewoon langzaam op temperatuur laten komen (kern 52c).
Die had ik in een rub gezet van jalapeno/bacon/honey smaak (zeer goede keuze omdat rundermuis best flauw van zichzelf is).
Helaas deze niet op de foto van de BBQ!
Volgende keer van de rundermuis misschien beef jerky van maken aangezien het net rosbief is zou dat moeten lukken ?
Maar was weer leuk om wat te kopen wat ik nog niet had bereidt.
Nog andere leuke suggesties die verrassend zijn?

20220325_172240.jpg


20220325_172650.jpg


20220322_183104.jpg
 
Had je jalapeno kruiden? Maar eens naar kijken hou wel van die dingen! Rundermuis ook eens maken!
 
Ziet er goed uit!

Mooi gedaan.
 
Maar was weer leuk om wat te kopen wat ik nog niet had bereidt.
Nog andere leuke suggesties die verrassend zijn?

Laatst longhaas caveman style gemaakt. Ik vond het verrassend lekker.
Eendeborst in de skillet overigens ook.
 
Longhaas ziet er erg goed uit. Volgende keer foto’s van al je vlees 😛
 
ziet er goed uit zeg.
had graag een vorkje meegeprikt
 
Mager vlees hoeft niet perse slecht te zijn op de Q. Je moet alleen beter je best doen om het goed klaar te maken. Reverse sear is dan je beste vriend. Rustig op temperatuur laten komen. Daarna stevig maar kort aanzetten. Maken dat je vlees droog is. Dus voor het grillen even droog deppen. Daarna insmeren met olie of boter. Dat help weer met het maken van een korst. En rekening houden dat je vlees altijd nog iets door gaart als het van de Q komt.
Het ziet er iig goed uit. Heb je nog foto’s van het cuisson?
 
Ziet er lekker uit. Hoe heb je dat aangepakt die jalapeno/bacon/honey smaak mix? Is dat een bestaand iets of heb je hem zelf gemaakt?
 
Mager vlees hoeft niet perse slecht te zijn op de Q. Je moet alleen beter je best doen om het goed klaar te maken. Reverse sear is dan je beste vriend. Rustig op temperatuur laten komen. Daarna stevig maar kort aanzetten. Maken dat je vlees droog is. Dus voor het grillen even droog deppen. Daarna insmeren met olie of boter. Dat help weer met het maken van een korst. En rekening houden dat je vlees altijd nog iets door gaart als het van de Q komt.
Het ziet er iig goed uit. Heb je nog foto’s van het cuisson?
Nee helaas , nog maar een keer maken dus zodat ik het mooi gesneden vlees kan tonen
 
Terug
Bovenaan Onderaan