BasBQ
Beef en Steak

Rumpsteak, high & fast

epscholten

Sprokkelaar
Berichten
47
Zondag de eerste BBQ met de oranje ButcherBoy BBQ. Gaat van alles op..allemaal voorbereid. Maar zit alleen met de rumpsteak (2x 250gr) Op welke temperatuur kan ik die het beste grillen en hoelang? Daarna in folie voor .... min? Nog tips voor seasoning..? Het is voor op een sandwich (slices)
 
Mijn mening, reverse sear, 50-55 graden indirect, ff een minuutje per kant direct voor een kleurtje. Peper en zout is genoeg en laat het hierbij tot je weet wat jezelf eventueel anders zou willen qua smaak. Mogelijkheden genoeg maar creer gewoon een basis
 
Helemaal mee eens Mike, peper en zout voldoende. Zou eerder richting 50 dan 55 gaan, 5 minuten laten rusten onder tentje van folie, opdienen p warme borden en smullen maar!
 
Bedankt! Dus indirect tot temperatuur van steak 55 graden is. Dan 1 min beide kanten voor kleur. Dan in folie voor 5 min?
Qua rubs..heb nu steakrub maar misschien te scherp voor sandwich..

Tournedos, welke temperatuur zou die moeten zijn? Gaat dan maar allemaal tegelijk op indirect.
 
IDD low en slow gedaan en het was top!

Op 80graden de steaks (250gr) (met rub) erop gedaan. Platesetter ervoor ingedaan..viel temp idd terug van 100 naar 60 dus eerst even op temp laten komen.

Steaks op beide kanten 5min low em slow gegaard..daarna platesetter eraf en naar 180graden.
Daar elk 1min gegrild. Heerlijk was de steak...

Tournedos op 270graden gegrild, elke kant anderhalve minuut en toen in alu folie.
Was mals, maar echt heel snel koud. Kan ik daar wat aan doen?
 
Humm slim..gewoon in de oven??
 
Of even nat maken en dan in de magnetron als ze erin passen ;)
 
En anders deze bestellen ;)
l_00144149.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan