BasBQ
Beef en Steak

ruimte maken op een W57

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal.
Ik heb een W57 en een rotisserie. Nu wil ik voor een aantal jongens een paar spareribs klaarmaken. Ik moet daarvoor plek maken op het rooster.
Uiteraard gebruik ik zo een rib rack, maar wat denken jullie dat het beste systeem is om evt in combinatie met de ring van mn Rotisserie zo veel mogelijk plek te creëren voor zo veel mogelijk spareribs (ik zeg zoveel mogelijk omdat ik geen wonderen verwacht van een W57)?

Uiteraard heb ik zelf ook al wat opgezocht. Ik heb al een XL halve maan kolenmand. Ik heb op Amazon gezien dat van het merk Onlyfire ze een Divide and conquer rack en een slowroller hebben die gemaakt zijn voor de W57. Ik wil proberen om niet te verzuipen in de accesoires. Mijn eerste gevoel zegt om voor een warmhoudrack te gaan zodat ik nog makkelijk kolen kan bijvullen als dat nodig is. Maar een slowroller en een D&C systeem is natuurlijk ook best aantrekkelijk.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Andere ideeën zijn natuurlijk ook van harte welkom. Zolang ik maar veel ruimte kan maken.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Je kunt rustig wonderen verwachten hoor van de W57. Daar past meer op, dan op menig kamado.

Met de snake methode en je ribrack heb je al veel ruimte. Eventueel een warmhoudrack/grill verhoging, zodat je een tweede laag hebt.
 
Ja, op een 57er past best veel. Zo'n ikea rekje is handig en als je dan evt ook nog er bovenop een legt dan kun je best veel kwijt..
Zelf pakte ik altijd 2 bakstenen om een gedeelte af te zetten. Nu heb ik een ijzeren plaat op bodem (net niet helemaal) En daar een opstaand randje tegen waar de kolen dan in kunnen.
 
Als je hier op het forum gaat zoeken naar foto's van de diverse bereidingen op de Weber zal je versteld staan van wat er allemaal op past en wat je er mee kan, zoals al zo vaak is gezegd, een Weber doet niet onder qua ruimte voor de diverse keramische ei bbq's ;)

Hoeveel spareribs wil je er op leggen ? dat is ook wel handig om te weten.
 
Ooit op een weber 47 met pizzastaan als hitteschild 5kg in 1x gemaakt.. denk dat je op een 57 gerust 10kg kwijt kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan