BasBQ
Beef en Steak

Rubs from the U.S.A. ???

 
 
 

Jeroenwijnholds

Pitmaster
Berichten
678
Ik heb een beetje advies nodig,  een vriend van mij gaat zo dag naar Amerika en vraagt moet in nog wat Rubs meenemen? Ik weer wat voor freak jij bent!
Dus wat zijn nou de toppers kwa Rubs?
Alvast bedankt
 
De meeste goede rubs zijn niet zo 1, 2, 3 te vinden in de VS. Het zijn toch speciale dingen. Waar gaat hij naartoe?
 
Lastig, niet echt in de barbecue belt :( Je kan bij de supermarkten, Wal Mart e.d. de grote merken oppikken, Mc Cormick, Weber etc.  Op sausgebied is waarschijnlijk Sweet Baby Ray's te vinden, maar ja die heb je hier nu ook voor weinig.
Als hij een vaste plek heeft voor langere tijd zou je het naar zijn adres kunnen laten sturen door de Kansas City BBQ Store: http://www.thekansascitybbqstore.com/kc2/
Maar anders is het toeval als je iets goeds vindt.
 
Mijn eerste ingeving is ook Mc Cormick. En dan met name de steak seasoning. De rubs van 'Bone sucking sauce' is ook wel makkelijk te vinden... Voor de rest is alles wat onbekend is misschien wel des te leuk om te krijgen...
 
Bone Suckin' is hier ook te krijgen, Harry Havinga is de importeur en de Sligro heeft het in het assortiment ;)
 
De Bass Pro shops hebben een redelijke BBQ sortering, ze hebben in ieder geval PlowBoy rubs en veel Raichlen spul.
In de grotere steden is meestal wel een Bass Pro shop te vinden.

In de meeste gevallen is het echter veel makkelijker om alles via internet te bestellen en het bij z'n hotel te laten bezorgen. Hou er ook rekening mee dat winkelen in de states kan heel tijdrovend zijn ivm de grote afstanden en het slome verkeer, dus internet kan ook heel veel tijd besparen.
 
noskos zei:
Bone Suckin' is hier ook te krijgen, Harry Havinga is de importeur en de Sligro heeft het in het assortiment ;)

Is dat nieuw dan? Harry deed eerst dinosaur en daar is ie mee gestopt... De sligro daarmee ook.
 
Helemaal top allemaal denk dat ik eerst inderdaad mijn huiswerk moet maken.
Ga ik even achter zijn hotel aan, want het is niet de bedoeling om daar een tijd mee bezig te zijn.
Allen bedankt en misschien tot van het weekend
 
Gerard777 zei:
noskos zei:
Bone Suckin' is hier ook te krijgen, Harry Havinga is de importeur en de Sligro heeft het in het assortiment ;)

Is dat nieuw dan? Harry deed eerst dinosaur en daar is ie mee gestopt... De sligro daarmee ook.

Ik zag laatst de Bone Suckin' spullen ook niet meer liggen bij de Sligro (in Zwolle tenminste).
 
Gerard777 zei:
noskos zei:
Bone Suckin' is hier ook te krijgen, Harry Havinga is de importeur en de Sligro heeft het in het assortiment ;)

Is dat nieuw dan? Harry deed eerst dinosaur en daar is ie mee gestopt... De sligro daarmee ook.

Dacht dat hij dat nog steeds deed, zag ze pas nog bij de Sligro volgens mij. Ben geen fan dus let er niet heel erg op. Bij het bootcamp had Beef & Steak ze ook.
 
Ik had dezelfde vraag, een kennis van mij gaat richting Chicago. Zijn daar in de buurt nog speciale dingen te krijgen die hij mee zou kunnen nemen?
 
Sweet Baby Ray komt uit Chicago, maar die kun je hier ook kopen.
 
noskos zei:
Sweet Baby Ray komt uit Chicago, maar die kun je hier ook kopen.
En de prijs maakt ook niet veel verschil?
 
Het is denk ik leuker om met iets thuis te komen wat hier niet te koop is.

Er is al eens gezegd dat je beter online bbq sauzen en rubs kan bestellen en die bij je hotel laten afleveren. Bij de meeste supermarkten zal je de gewone bbq saus of huismerk saus tegenkomen, rubs zijn sowieso zeldzaam.
 
McCormick en Weber vind je in de meeste supermarkten wel. Maar dat is zoals je hier Verstegen overal ziet ;)

Je zou wel kunnen vragen of hij Chipotle poeder e.d. mee kan nemen uit de Latino sectie van de Super.
 
Terug
Bovenaan Onderaan