BasBQ
Beef en Steak

Ruben Elst (GLD)

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Beste BBQ-pitbosses,

Ik ben Ruben, 28 jaar en woon sinds kort in Elst (Gelderland). Vuur is altijd al leuk geweest, maar wanneer je vuur en daarmee de vrijgekomen warmte op een goede manier weet te gebruiken is het helemaal geweldig. Na het welbekende barbecue?n met enkel zonnig weer, veel goedkoop vlees, veel vlammen, zwarte randen, etc. heb ik vorig jaar een Weber 47 one-touch original aangeschaft. Dit pakket is inmiddels uitgebreid met een pizza-steen en een opklapbaar rooster. Erg handig (lees: achteraf bezien onmisbaar) voor het bijvullen van kolen.
Sindsdien aardig wat ribben weten te garen op verschillende manieren (3-2-1-, 80graden 5uur, 110graden 3uur, etc.). Daar is het niet bij gebleven. Want ook grotere stukken vlees zoals picanha, beenham, lamsrack, etc. op een gecontroleerde wijze weten te bereiden. Ondanks scheve gezichten thuis ("hoezo moet je de Q al om 12uur aansteken als we pas vanavond gaan eten?"), was het achteraf vooral bewondering voor het resultaat.
Voor aankomende vrijdag ook een setje vlees van 4kg besteld bij B&S.

Ik hoop hier een hoop leuke tips te lezen over bijzondere stukken vlees, bereidingsmethodes, handigheidjes, etc. en zelf ook zo nu en dan wat bij te kunnen dragen.

See you in the smoke.

Op de foto mijn eerste low-and-slow ribs van de Q.
1035pj9.jpg

 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Elst, home of Hans Weijs Motorsport. Doe ze de groeten.
Welkom, leer, deel en denk aan je cholesterol šŸ˜‰
 
hoi Ruben. welkom
 
Terug
Bovenaan Onderaan