BasBQ
Beef en Steak

Rub voor MOINK

Hoi Alex,

Bij ons staan de Moink balls vanavond ook op het menu! Ze staan nu in de koelkast om op te stijven en de rub in te laten trekken. Dit is mijn eerste keer dat ik Moink balls van Noskos maak, ik had al eens Pork balls gemaakt (Vietnamese stijl van Poh Ling Yeow) Deze zijn zoet/pittig en smaken lekker met noodles en mie of gewoon zo uit het vuistje zowel warm als koud. 
Maar terug te komen op jouw vraag welke rub te gebruiken op Moink balls? Als je rubs in huis hebt neem dan die universele of een rub voor varkensvlees. Ik heb zelf een sparerib rub gebruikt daarin zit paprika, zeezout, look, honingpoeder, chili, tijm, selderzaad, peper, ruwe rietsuiker en komijn. Ben benieuwd hoe ze gaan smaken.. Succes vanavond met jouw eigen gemaakte Moink balls!
 
Gebruik gewoon je favoriete rub. Wat je gebruikt op je ribs kan ook prima voor de MOINK balls.
 
Frits  +1.

En dan aflakken met een frambozen-balsamico saus, heerlijk  ;) 

 
AlexH zei:
Dat laatste was ik al van plan. Alleen geen jam kunnen vinden zonder pitjes, wordt dus zeven.
Met een staafmixer de saus glad maken kan ook ipv zeven. De hele kleine stukje pit die overblijven heb je geen last van.
 
Probeer een rub zonder zout of weinig zout. MOINK balls komen vaak te zout van de Q's door de parmazaanse kaas en spek/bacon. Als je dan ook nog een zoute rub neemt... Enfin. You do the math.
 
Terug
Bovenaan Onderaan