BasBQ
Beef en Steak

Rottiserie/draaispit

 

Pim

Vuurmaker
Berichten
55
Ik zoek een draaispit voor op de Bastard Large.
Iemand ervaringen/tips en do's & dont's??
 
Ik zou persoonlijk als je budget het toe laat voor de Pizza Rotisserie van de Bastard zelf gaan. Pracht ding vind ik! En gelijk meerdere mogelijkheden.
Mijn kameraad heeft een Bastard Large 2019 en een die heeft een LetzQ spit.... echter wringt deze bij het ijzerwerk van de zijtafels begrijp ik. Ik weet niet hoe dit bij andere Bastards is en evt met andere merken spitten. Succes met je zoektocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Ik zou persoonlijk als je budget het toe laat voor de Pizza Rotisserie van de Bastard zelf gaan. Pracht ding vind ik! En gelijk meerdere mogelijkheden.
Mijn kameraad heeft een Bastard Large 2019 en een die heeft een LetzQ spit.... echter wringt deze bij het ijzerwerk van de zijtafels begrijp ik. Ik weet niet hoe dit bij andere Bastards is en evt met andere merken spitten. Succes met je zoektocht.
Bedankt voor de reactie. Die pizza rotisserie van de bastard zelf is inderdaad mooi maar aardig aan de prijs. De pizza functie hoeft voor mij niet perse omdat ik al een fredstone heb. Zie trouwens wel dat die rotisserie nu nergens op voorraad is. Die letzQ is ook een optie ja.
 
Ik heb de letzQ medium besteld voor mijn Basterd Urban 2020 medium.
Hij past prima, alleen niet met de plate setter. Door de 2 "hendels" voor het liften van de plate setter.
Hiervoor heb ik de letzQ een beetje aan gepast, zodat ik wel indirect het vlees kan garen en daarna verder grillen.

IMG_4948.JPG
IMG_4950-1.jpg

8CA2ACA1-DDF5-4B81-B0DB-5C1D90A21C38.JPG
IMG_4952.JPG

IMG_5009.jpg

Dus als je de pizza functie niet gaat gebruiken dan is het spit van letzQ prima!
Ik heb hem 25 november binnen gekregen en verbouwd, en gelijk een lekker kippetje erop!
Van het spit vind ik hem nog lekkerder dan Bierkip.
En de Gyros en Shoarma zijn er ook heerlijk op te bereiden.
 
Ik heb de letzQ medium besteld voor mijn Basterd Urban 2020 medium.
Hij past prima, alleen niet met de plate setter. Door de 2 "hendels" voor het liften van de plate setter.
Hiervoor heb ik de letzQ een beetje aan gepast, zodat ik wel indirect het vlees kan garen en daarna verder grillen.

Bekijk bijlage 12765Bekijk bijlage 12768
Bekijk bijlage 12766Bekijk bijlage 12767
Bekijk bijlage 12769
Dus als je de pizza functie niet gaat gebruiken dan is het spit van letzQ prima!
Ik heb hem 25 november binnen gekregen en verbouwd, en gelijk een lekker kippetje erop!
Van het spit vind ik hem nog lekkerder dan Bierkip.
En de Gyros en Shoarma zijn er ook heerlijk op te bereiden.
Wat ik heb gedaan is een brug van kolen aan 1 kant maken zo ver mogelijk naar de achterkant omhoog. Zo heb je geen halve platesetter nodig en roostert het geheel mooi geleidelijk aan. Wegwerp lekbakje er onder op gedeelte waar weinig tot geen kolen liggen voor opvangen van t vet. Weet niet of dit gezien de maatvoering goed lukt bij een medium. Ik heb een large Kamado Joe.
 
Ik heb de letzQ medium besteld voor mijn Basterd Urban 2020 medium.
Hij past prima, alleen niet met de plate setter. Door de 2 "hendels" voor het liften van de plate setter.
Hiervoor heb ik de letzQ een beetje aan gepast, zodat ik wel indirect het vlees kan garen en daarna verder grillen.

Bekijk bijlage 12765Bekijk bijlage 12768
Bekijk bijlage 12766Bekijk bijlage 12767
Bekijk bijlage 12769
Dus als je de pizza functie niet gaat gebruiken dan is het spit van letzQ prima!
Ik heb hem 25 november binnen gekregen en verbouwd, en gelijk een lekker kippetje erop!
Van het spit vind ik hem nog lekkerder dan Bierkip.
En de Gyros en Shoarma zijn er ook heerlijk op te bereiden.
Bedankt voor de uitgebreide reactie Nick! Dat euvel van de LetzQ had ik al eerder gehoord ja, maar lijkt mij niet zo'n probleem aangezien ik denk ik de spit alleen met directe hitte van de kooltjes ga gebruiken. Ik zag nog een andere universele spit, de spit on fire, die moet schijnbaar ook passen.
 
Wat ik heb gedaan is een brug van kolen aan 1 kant maken zo ver mogelijk naar de achterkant omhoog. Zo heb je geen halve platesetter nodig en roostert het geheel mooi geleidelijk aan. Wegwerp lekbakje er onder op gedeelte waar weinig tot geen kolen liggen voor opvangen van t vet. Weet niet of dit gezien de maatvoering goed lukt bij een medium. Ik heb een large Kamado Joe.
Dit lijkt me ook de beste manier inderdaad!
 
Hoe zit dit eigenlijk met het gebruik in een masterbuilt? Past het daar wel op zonder aanpassingen? Ben benieuwd naar de ervaringen.
 
Hoe zit dit eigenlijk met het gebruik in een masterbuilt? Past het daar wel op zonder aanpassingen? Ben benieuwd naar de ervaringen.
Masterbuild is uiterlijk gezien het zelfde als de KJ1, dus daar moet het prima op passen zonder gekke aanpassingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ser
Kijk eens naar de auspit, volgens mij 1:1 hetzelfde als de letzq, maar dan zonder het fancy naamplaatje.
Link

alleen zonde, tijdens black friday waren beide flink goedkoper. (140 voor de letzq en 100 voor de auspit)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pim
Terug
Bovenaan Onderaan