BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie chickens

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Vandaag op de Weber 57 cm. Kip aan het spit. Grote eters dus maar gelijk 2 kipjes gedaan. In de “Chick-mix” van Jord Alterhuizen. Waren werkelijk heerlijk. Met een krokant korstje.
C726A6AB-95C3-4D0F-AB57-CD99CB2F314D.jpeg

92139B5C-7251-4F2B-87B1-8BEE6924AEDC.jpeg

DB4CBA73-6035-4EFE-ACFF-2C5675110434.png

301B8A0D-FF59-40FA-98FD-392F24D059F1.jpeg


Naar mijn idee velen malen lekkerder dan de Beer Can Chicken. Echt iets om vaker te proberen 🐓🍗
 
Ziet er heel goed uit! Je hoort inderdaad vaker dat kip van de rotisserie echt super is.
Welke rotisserie heb je? Ik wil er zelf ook een kopen, dus ik ben nu een beetje op zoek naar een goede, Weber of een ander merk.
 
Kippies zien er goed uit.

Vanwaar het idee dat het lekker d’r is?
 
Kip aan het spit is echt super smaakvol. Paar blokjes rookhout er bij, koud pilsje in de hand. Niemand die je iets kan maken.
Dat moet zeker en vast smullen geweest zijn.
 
Ziet er heel goed uit! Je hoort inderdaad vaker dat kip van de rotisserie echt super is.
Welke rotisserie heb je? Ik wil er zelf ook een kopen, dus ik ben nu een beetje op zoek naar een goede, Weber of een ander merk.
Ik heb de RVS uitvoering die te bestellen is bij Bol.com. Werkt prima en een stuk goedkoper dan de uitvoering van Weber zelf. Het enige nadeel is dat hij niet dezelfde kleur heeft als je Q. Maar zoals je ziet op deze foto heeft dit opzich ook wel weer wat.
 
Kippies zien er goed uit.

Vanwaar het idee dat het lekker d’r is?
Naar mijn idee wordt het velletje knapperiger. Dat is zowieso iets wat ik heerlijk vindt aan kip. En door de rondraaiende beweging heb ik het idee dat hij gelijkmatiger gaart. Je hebt dus nagenoeg geen hele donkere stukken in je kip. Alles was heerlijk sappig bij een borsttemperatuur van 74/75 graden.
 
hmmmm. ziet er fantastisch uit en ruik hem bij wijze van spreken hier.
Vind een rotisserie sowieso een fantastisch apparaat.
Kip, porchetta, sate, picanha, rollades. En je hoeft geen rooster schoon te maken :)
 
En het bier van de bierkip is voor jezelf!
Op hoeveel graden hou je je Weber ongeveer?

Zeker weten!!

Tussen de 175 en de 200 zat hij ongeveer. Hou gewoon geregeld de temperatuur in de borst in de gaten. Komt het altijd goed.
 
Naar mijn idee wordt het velletje knapperiger. Dat is zowieso iets wat ik heerlijk vindt aan kip. En door de rondraaiende beweging heb ik het idee dat hij gelijkmatiger gaart. Je hebt dus nagenoeg geen hele donkere stukken in je kip. Alles was heerlijk sappig bij een borsttemperatuur van 74/75 graden.
Die ervaring deel ik. 1 keer een BCC gemaakt voor de sticker hier maar verder altijd gewoon lekker aan de joetisserie hoor

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ziet er prachtig uit! Gaan we dit weekend ook weer eens maken
Ziet er heel goed uit! Je hoort inderdaad vaker dat kip van de rotisserie echt super is.
Welke rotisserie heb je? Ik wil er zelf ook een kopen, dus ik ben nu een beetje op zoek naar een goede, Weber of een ander merk.
Ik heb half jaar geleden bij VidaXL een gekocht. Goedkoop en werkt goed. De ring heeft alleen wat ruimte, diameter is net wat groter, maar vind ik niet erg, het is geen low en slow waar je veel controle op je lucht aanvoer wilt hebben. De motor is sterk en de rvs staaf maakt het ook mogelijk om de spit acessoires van Napoleon te gebruiken.
 
Top ding he @dennisb , die van VidaXL.
Zelf heb ik m ook, gister zelfs nog gebruikt voor wat gegrilde kip.
Heb inderdaad nog nooit gemerkt dat de 'speling' van de ring een probleem is.
 
Wat maakt het verschil nu als dat kip er gewoon in ligt of erin rond draait? Een vraag uit pure nieuwsgierigheid. Boven direct vuur lijkt me dit logisch, maar indirect zit je toch met convectie?

Help me :D
 
Wat maakt het verschil nu als dat kip er gewoon in ligt of erin rond draait? Een vraag uit pure nieuwsgierigheid. Boven direct vuur lijkt me dit logisch, maar indirect zit je toch met convectie?

Help me :D
Geen verschil, daarom gebruik ik mijn spit ook alleen met een directe opstelling.
 
Ziet er prachtig uit! Gaan we dit weekend ook weer eens makenIk heb half jaar geleden bij VidaXL een gekocht. Goedkoop en werkt goed. De ring heeft alleen wat ruimte, diameter is net wat groter, maar vind ik niet erg, het is geen low en slow waar je veel controle op je lucht aanvoer wilt hebben. De motor is sterk en de rvs staaf maakt het ook mogelijk om de spit acessoires van Napoleon te gebruiken.
dat is de reactie waar ik al lang op aan het wachten was. Ik heb al vaak naar die van VidaXL gekeken. maar ik was bang dat het een kat in de zak zou zijn. ik heb een 47cm weber en dan is die van VidaXL de enigste die je kunt krijgen. nu zet ik hem ook op mijn verlanglijstje voor kerst
 
Zag wel dat die van VidaXL nu duurder is dan half jaar geleden, was toen €73.
 
Ziet er goed uit! Top gedaan!
Een spit staat nog op mijn lijstje, iemand tips welke??
Ik heb een Bastard Large. Ben naar die van Letzq aan het kijken, iemand ervaringen mee? Of is daar ergens een apart forum onderwerp van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan