BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie Babi pangang

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Babi pangang.. again.. man wat is dat toch lekker!

Omdat ik vanochtend pas hoorde dat ik eters had vanavond, moest het vlees nog ontdooien en kon het iets korter in de marinade dan me lief was. Maar om in plaats daarvan dan maar iets anders te maken, mij niet gezien.

Buikspek in grote blokken gesneden en in een Zweedse ziplock een paar uur in de marinade.
Tamarinde, gember, knoflook, ketjap, 5-spice, gula djawa, sambal.
F19C2B88-F5D4-4D97-BEB7-93E4E6951307.jpeg

T vlees dit keer aan het spit geregen voor net wat extra knapperige stukjes. Haast alsof t kebab was 😎
EDF05378-7C64-44F6-B65F-511353046737.gif

Dat heeft een uur of drie en een half gedraaid op zo ongeveer 120 graden. T was haast onmogelijk om de q op temperatuur te houden vandaag, zeker omdat met de rotisserie er in net een beetje extra lucht aangezogen kan worden. Af en toe dus even een uitschieter richting de 150 graden gehad.

Aan het eind de schuiven flink open en nog even wat vlammen aan het vlees laten likken.
Mooi gezicht wel!
9F105966-1329-4B0E-8E29-1482D5277404.jpeg

Het vlees geserveerd met de geniale Babi pangang saus van ewald, nasi goreng en nog wat sajoer bonen en kroepoek.
13FCAA98-59E8-44DD-8F69-128397762941.jpeg

Bezoek blij, vrouw en kiddos blij. Geslaagd maaltje!
 
Ik kom nu jouw kant op. Zet maar een bordje klaar. 😋
 
Ziet er heerlijk uit 😋
 
Lekker, zeeeeer lekker. Ik heb overigens geen enkel probleem om met de rotisserie de temperatuur stabiel te houden...
 
Ik had de wind er vol op staan, normaal gesproken heb ik er ook geen problemen mee. Gelukkig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Poh…. Heerlijk.

Die laatste foto van je spit kan zo een kookboek in. 😋😋
 
schuif maar door
ziet er fantastisch lekker uit
 
Ziet er geweldig uit. Ga hem ook een keer van het spit maken
 
Dit ziet er echt geweldig lekker uit en die saus maakt het echt af. ik wil nu ook babi pangang... 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan