BasBQ
Beef en Steak

Rosbief (kleinhoofd)

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.860
De slager adviseerde mij eens rosbief te maken van kleinhoofd ipv de achtermuis.
Kleinhoofd??? Nog nooit van gehoord, maar Google leert mij dat dit bij de dikke lende vandaan komt.
78517e12eda12f80a9bc73eb52a74461.jpg


De Q naar 107 graden gebracht en ondertussen het stuk vlees ingesmeerd met de chimchurri van BresC.
75f62e72039fe5ca004cab5940ea0bf6.jpg
7b06c8b4440333938a3a96aaf4f45b69.jpg
dfef66890d0352d6cf665dcc9f20f39d.jpg


In verschillende recepten zeiden ze bij 45-48 graden kern er af en ff flink schroeien.
Aangezien ik mijn vlees liever saignant of blue heb, voor de zekerheid bij 44 graden er af en de alle schuiven van de kamado open.
8c6fb9082291dd79af57ca759292fdb3.jpg


Na kort grillen het vlees laten rusten, maar per ongeluk op laten lopen tot 54 graden.
e14147b48a212ab8f8b75d9e56f1c93d.jpg
c94c297ef8d144d20e17ebb5d62f9e74.jpg


Bij het aansnijden iets te verder dan ik had gewild, maar zeker niet verpest. Leermoment voor de volgende.
e8c2620e8e6f3b3870e2082db5fc4c8c.jpg


En wat serveren we er bij zou @Jet vragen.?
Nou... een heerlijke paddestoelen risotto volgens recept van Gordon Ramsay...
63d8f501fbb5c91e140c5ab1c7f84f6f.jpg


Echt heerlijk. Volgende keer bij 40 graden er af en niet verder laten doorgaren tijdens het rusten tot 50 graden. Ga ik zeker opnieuw maken, maar dan met de achtermuis om eens te vergelijken.
 
Dit ziet er zeer mooi uit.
Kun je een plakje opsturen ?
 
Lekker broer. Zeker met de risotto. Dat had ik graag even geproefd. Moet ook weer eens op de lange lijst
 
Was de autodrop een idee van de kleurstylist?

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Lekker hoor. Ik denk dat je het rusten beter niet onder folie had kunnen doen, daardoor gaart hij juist verder door.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
lijkt me de ultieme combi: rosbief en risotto. thats it.
het ziet er werkelijk geweldig uit, dat bordje eten. niet te ingewikkeld.
en ja, iets eerder op het bord had gemogen maar hij lijkt me nog te doen.
 
Lekker hoor. Ik denk dat je het rusten beter niet onder folie had kunnen doen, daardoor gaart hij juist verder door.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Dat klopt, alleen had ik hier bewust voor gekozen om gecontroleerd de temperatuur op te laten lopen. Na het grillen was de kern 48 graden. Ik had hem roder verwacht bij 54. Volgende keer 50 of 52 aanhouden.
Was de autodrop een idee van de kleurstylist?

Sent from my GM1913 using Tapatalk
Ik dacht als @mrooding weg komt met een Engelse dubbeldekker, kan die autodrop ook wel (Rendang Gyoza ).
 
Laatst bewerkt:
Hij ziet er toch wel heel goed uit. Denk ook, zoals al aangehaald, dat je beter niet had ingepakt.

Zelf dacht ik dat 54° kern overeen kwam met medium-rare, maar op je foto te zien lijkt hij idd meer medium. Puur een noob vraag, maar zou dat te maken kunnen hebben dat er weinig vet in het vlees zit? Want dat zou wel voornaam zijn voor mij vermits ik eerst ga beginnen met Belgisch Witblauw dat vrij mager runds is.

Maar ben er zeker van dat dit gesmaakt heeft.
 
Toch een prachtig gerecht geworden. Niets mis mee.
 
Dat klopt, alleen had ik hier bewust voor gekozen om gecontroleerd de temperatuur op te laten lopen. Na het grillen was de kern 48 graden. Ik had hem roder verwacht bij 54. Volgende keer 50 of 52 aanhouden. Ik dacht als @mrooding weg komt met een Engelse dubbeldekker, kan die autodrop ook wel (Rendang Gyoza ).

Mooi gemaakt. Volgende keer een marinade van autodrop? ;)
 
Koud op brood met een beetje wasabi-mayo... yihaaaaw!
 
Wauw dat is een heerlijke maaltijd geworden Remco, paddenstoelen risotto is zooooooo lang geleden dat ik dat gegeten heb en ik vind het zoooooo lekker, de rosbief ziet er ook super uit, een mooie combinatie zo qua maaltijd:love:
 
Terug
Bovenaan Onderaan