BasBQ
Beef en Steak

Rooster schoonmaakmethode Aldi Zwitserland

HansK

Vuurmaker
Berichten
59
Hallo,

Ik heb in juni, tijdens de vakantie in Zwitserland, bij de Aldi daar een schoonmaaksetje gekocht voor een bbq rooster. Bestaat uit een ziplock zak en een fles schoonmaakmiddel. Het vuile rooster doe je in de zak, vloeistof erbij en dan minimaal 8 uren laten liggen op een vlakke ondergrond. Daarna afspoelen onder een warme kraan en het rooster is weer als nieuw. Systeem werkt prima en kost maar 5 euro. Nadeel is dat het maar 1 keer gebruikt kan worden.

Heb het ook eens geprobeerd met spray van weber, maar dat werkt voor geen meter.

Nu de vraag. Iemand enig idee of een dergelijk systeem ook in Nederland te koop is? Bij de Aldi was het een tijdelijke aanbieding, dus niet meer verkrijgbaar.

Ik hoor het graag.

Groet,

Hans
 
Vuilniszak met ammoniak werkt hetzelfde. Of zo'n bak waar je de wasmachine in zet tegen lekkage werkt ook prima.
 
HansK zei:
en het rooster is weer als nieuw.

yakk .

maar goed : je hebt schoonmaak en bbq virus en je zult er maar met met 1 van beide of beide  besmet zijn.
ik gelukkig met de 2e .
ik brand mn rooster schoon.

in jou situatie zou ik ook gaan voor de amoniak van de jumbo.
dat is  de goedkoopste

 
Ik ben van de " ik maak niks schoon" afdeling  en al zeker geen rooster. Dus je begrijpt, het is hier een vieze bende. Je kunt van de vloer eten, er ligt genoeg. Dat niveau. =))

Gekkigheid. Je rooster schoonmaken hoeft niet, het vet zorgt voor een prachtige anti-aanbaklaag, en maakt ook roest heel lastig. Wat wel een slim plan is, als je klaar bent met de Q, deksel erop, rooster even lekker laten liggen. Daarna kun je hem met een propje alufolie zo schoonachtig maken. Aan de onderkant zit dan nog iets, dat kun je laten zitten, of ( als je in standje poetswoede bent) draai je je roosyer om en herhaalt de exercitie.
 
Ik stook mijn bbq op en dan als hij heet is kort met een staalborstel van de bouwmarkt erover. Dan een stuk keukenrol erover om de losse viezigheid eraf te halen. Rooster invetten met keukenrol gedrenkt met olijfolie en dan aan de slag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dominique zei:
Ik ben van de " ik maak niks schoon" afdeling  en al zeker geen rooster. Dus je begrijpt, het is hier een vieze bende. Je kunt van de vloer eten, er ligt genoeg. Dat niveau. =))

Gekkigheid. Je rooster schoonmaken hoeft niet, het vet zorgt voor een prachtige anti-aanbaklaag, en maakt ook roest heel lastig. Wat wel een slim plan is, als je klaar bent met de Q, deksel erop, rooster even lekker laten liggen. Daarna kun je hem met een propje alufolie zo schoonachtig maken. Aan de onderkant zit dan nog iets, dat kun je laten zitten, of ( als je in standje poetswoede bent) draai je je roosyer om en herhaalt de exercitie.

+1
 
Dominique zei:
Ik ben van de " ik maak niks schoon" afdeling  en al zeker geen rooster. Dus je begrijpt, het is hier een vieze bende. Je kunt van de vloer eten, er ligt genoeg. Dat niveau. =))

LOL haha, daar ging bijna de koffie over mijn toetsenbord.
 
Dominique zei:
Ik ben van de " ik maak niks schoon" afdeling  en al zeker geen rooster. Dus je begrijpt, het is hier een vieze bende. Je kunt van de vloer eten, er ligt genoeg. Dat niveau. =))



Foei toch. =)) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan