BasBQ
Beef en Steak

Roomborstplaat

geen idee hoe het zou smaken (behalve dat het zoet zal zijn ;) ) maar het ziet er meesterlijk uit!
 
Je weet toch wel hoe borstplaat smaakt??
 
dat kennen ze in brabant niet denk ik ;) of ik ben wereldvreemd
 
Kom je niet bij de bakker rond sinterklaas?
 
jawel, daar hebben ze worstenbroodjes en eierkoeken ;)
 
Oh, ja Brabant h?.  Nou, dan maar weer gewoon on topic en Tom even bij je bakker kijken eind november, begin december en wat borstplaat meenemen ;)
 
Frits zei:
Leo een suiker thermometer heb je hierbij nodig omdat je het moet verwarmen tot 115 C.

Dat kan je ook met een thermopen doen maar dan je moet dan zeker zijn dat de voeler de bodem niet raakt want dan meet je verkeerde waardes.

Een suiker thermometer is zo gemaakt dat als hij op de bodem staat de voeler daar geen contact mee heeft.

Ook zit er geen kwik in, ook niet verkeerd ;)

Bij die van mij staan nog wat extra markeringen voor verschillende soorten suikerwerk.

150229.jpg


kosten rond de dertien euro.

Thnx Frits, weer iets geleerd. Mijn vriendin gebruikt nu iedere keer mijn thermapen als ze nougat gaat maken. Een thermometer van 15 euro lijkt me een beter plan  ;)
 
Een suikerthermometer kan voor nog veel meer recepten gebruikt worden. Dus multi inzetbaar
 
Yep, toffee's en caramels bijvoorbeeld.... met zeezout bovenop.... nu krijg ik trek....
 
Terug
Bovenaan Onderaan