BasBQ
Beef en Steak

Rookmot

Marc17960

Kooltjesharker
Berichten
116
Ben onlangs begonnen met koud roken van bacon en heb houtmeel gekocht. Aangezien ik veel houtmeel en houtkrullen heb, heb ik deze nu gebruikt voor mijn bacon te roken, maar tot mijn verbazing bleef dit niet roken en het vuur ging uit.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn??

 
onvoldoende lucht? te vochtig?

Heb je wat foto's?
 
hoe ben je aan het roken, gebruik je een csg of doe je het anders?
zo is het moeilijk iets zinnigs te zeggen
 
En die bacon rookte je gewoon warm op je bbq?
Bedoel je dat je het hout op je kolen gooide en de kolen uitgingen?
 
Welke set-up gebruik je en heb je wellicht een foto?
Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker. :)
 
Ik heb een Oklahoma smoker en in  het verticale gedeelte plaats ik een spiraalvormig rooktoestel van  inox geweven draad. Dit vul ik met zaagmeel en steek het aan met een kleine brander. Het is koud roken , dus geen kolen en geen temperatuur boven 25graden.
 
Marc17960 zei:
Ik heb een Oklahoma smoker en in  het verticale gedeelte plaats ik een spiraalvormig rooktoestel van  inox geweven draad. Dit vul ik met zaagmeel en steek het aan met een kleine brander. Het is koud roken , dus geen kolen en geen temperatuur boven 25graden.


Wellicht ??n van deze??
http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/bbq---and--more/p-1/

Stopt die wellicht telkens op dezelfde plek? Dan zou je kunnen kijken naar de luchttoevoer. Vriend van me heeft een open model in een Meadow Creek en die werkt iig perfect.

'Open' model dat ik bedoel: http://www.vuurenrook.nl/webwinkel/bbq---and--more/p-1/3000371--vuur-en-rook.html
 
lijkt me een probleem met de lucht toevoer inderdaad, ik gebruik een csg in mijn WSM met de lucht toevoer onder en boven volledig open en daan haal ik makelijkde 8 uur die op de doos staat zonder dat de rook stopt of het smeulende mot verstikt.
als je echt meel gebruikt kan het ook zijn dat het te fijn is voor de csg waardoor het zichzelf verstikt.
het kan zijn dat te fijn meel te compact in de csg zit.
 
Als het deze is:

da8evuta.jpg


Dan raad ik je aan om de rookmot van de fabrikant te gebruiken. Als de rookmot niet het juiste formaat heeft werkt hij vaak niet goed.
 
Frits zei:
Als het deze is:

da8evuta.jpg


Dan raad ik je aan om de rookmot van de fabrikant te gebruiken. Als de rookmot niet het juiste formaat heeft werkt hij vaak niet goed.
deze is het inderdaad. Ik heb het idee dat de schavelingen die ik fijn gemaakt het te nat zijn. Ga dit eens laten drogen en nog eens proberen.
 
Heel fijn beukenrookmot van de Makro werkt bij mij ook. Maar het beste werkt de rookmot van ProQ.
 
Terug
Bovenaan Onderaan