BasBQ
Beef en Steak

Rookmot zonder CSG?

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
898
Hallo,

Vandaag 5 kg rookhout chunks opgehaald bij SmokBBQ voor €24 (verschillende varianten).
Nu kreeg ik er ook een zakje rookmot gratis bij. Ik heb alleen geen CSG, is er een andere manier om rookmot te gebruiken voor warm/koud roken?

Groeten Laurens
 
Ja, je kan een eierdoos nat spuiten daar rookmot in doen en dan er twee of drie brandende briketten op te leggen. Deksel dicht en twee openingen aan de zijkant maken. En dan kan je zo twee uur koud roken. Voor een zalm moet je dat drie of vier keer vervangen.
Dus eierdozen sparen.
 
Met zagemeel dat te fijn was voor de CSG heb ik wel al geëxperimenteerd.

In een potje doen, met wat water mengen (zo weinig mogelijk) dat het net vochtig genoeg is om aan elkaar te blijven kleven en er dan golfballen van maken.

Deze kan je dan in de gloeiende kolen leggen en zo laten oproken.

Alternatief, als je van in de buurt van Antwerpen bent wil ik gerust wat hout wisselen tegen een zakje rookmot.
 
Ja, je kan een eierdoos nat spuiten daar rookmot in doen en dan er twee of drie brandende briketten op te leggen. Deksel dicht en twee openingen aan de zijkant maken. En dan kan je zo twee uur koud roken. Voor een zalm moet je dat drie of vier keer vervangen.
Dus eierdozen sparen.

heb deze methode inderdaad ook al zien passeren maar ik heb persoonlijk schrik van de stoffen (lijm?) die in dit geperst karton gebruikt worden.
Als iemand die kan ontkrachten, graag...
 
Terechte vraag, een kartonnen eierdoos is gemaakt van papierpulp. Dit wordt gemaakt van oud papier. Denk dat het dus wel meevalt met de schadelijke stoffen. Hij brandt ook niet helemaal op.
 
Terechte vraag, een kartonnen eierdoos is gemaakt van papierpulp. Dit wordt gemaakt van oud papier. Denk dat het dus wel meevalt met de schadelijke stoffen. Hij brandt ook niet helemaal op.
maw inkt zit er ook in...

dan pas ik toch voor deze methode.
 
Ik heb me gewoon een CSG op Ali besteld voor nog geen 10'tje. Ik had ook bij een pakket 2 zakjes gekregen en laatste bij smokBBQ ook nog een zakje. Dus zonde om dat te laten liggen. In de winter ga ik ermee aan de slag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan