BasBQ
Beef en Steak

Rookhout in Kamado's

 
 
 
 

JaapAap

Pitmaster
Berichten
575
Hallo bbqgenoten,

Ik heb de volgende prangende vraag / probleem.

Als ik op mijn Primo (rond) indirect wil warm roken bijvoorbeeld een PP moet ik het rookhout al op de Q gooien als ik de "platesetter" plaats anders wordt het een hoop gedoe om het rookhout er nog bij te krijgen. Wat wil nu, ik krijg een korte periode ( half uurtje ) lekker veel rook maar daarna niets meer. Ik gebruik snippers maar heb het idee dat deze erg snel op roken / branden. Hoe doen anderen dit? Moet ik helemaal over gaan op chuncks en m'n snippers niet meer gebruiken?  Of zijn er andere oplossingen om toch snippers te kunnen gebruiken? (Heb nog redelijk wat snippers namelijk)

Al vast bedankt.
 
snippers zijn idd zo weg, ik zou voor chuncks gaan
 
Je kunt je snippers ook over je houtskool verdelen, zodat ze langzamer opbranden. Verschillende hoopjes maken dus.
 
Ik heb een metalen blik (van een stoffer en blik) precies rondgebogen in de radius van de binnenring.
Die past bij mijn kamado langs het rooster.
Deksel open, blik langs het rooster in de binnenring steken, snippers via het blik in de smeulende houtskool laten vallen, blik verwijderen en ik heb weer rook, net zo lang en zo veel als ik zelf maar wil
 
Je moet het maar verzinnen zeg! Echt slim. Hulde.
 
ReneR zei:
Ik heb een metalen blik (van een stoffer en blik) precies rondgebogen in de radius van de binnenring.
Die past bij mijn kamado langs het rooster.
Deksel open, blik langs het rooster in de binnenring steken, snippers via het blik in de smeulende houtskool laten vallen, blik verwijderen en ik heb weer rook, net zo lang en zo veel als ik zelf maar wil

Heb je een foto van je glijbaan.....
 
Ik maak voor beide bbq's gebruik van de set van ceramic grills dus is het even verwijderen een stuk makkelijker. Met name bij de Medium door de handvaten. Daarbij doe ik er maar 1x hout bij in het begin.



De hele set inclusief rooster kun je er in ??n keer uit halen,.. erg makkelijk:

 
psd zei:
ReneR zei:
Ik heb een metalen blik (van een stoffer en blik) precies rondgebogen in de radius van de binnenring.
Die past bij mijn kamado langs het rooster.
Deksel open, blik langs het rooster in de binnenring steken, snippers via het blik in de smeulende houtskool laten vallen, blik verwijderen en ik heb weer rook, net zo lang en zo veel als ik zelf maar wil

Heb je een foto van je glijbaan.....

Zoiets bedoel je?
WP_20150614_22_34_17_Pro1_zpsiw1tsewj.jpg


WP_20150614_22_34_59_Pro1_zpsvlhpuquh.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan