BasBQ
Beef en Steak

Rookdoos

 
 

Snerthond

Vuurmaker
Berichten
79
Een poosje geleden een rookloos gemaakt. Als voorbeeld een beetje de rookdoos van Weber aangehouden. Het viel mij op dat daar een scheiding in zit. Al heb ik geen idee waarom toch maar overgenomen in mijn eigen exemplaar. Wellicht om aan een kant hout en de andere kant vloeistof erin te doen? Ook waterdicht afgelast zodat er in ieder geval aan 1 kant houtsnippers in kunnen en aan de andere kant water/appelsap/bier oid. Uiteraard uit RVS zodat deze een leven meegaat  :D

Hier de foto's:

B62A021A-02FE-45DF-BBAD-F3D4835EA7B5_zpshsundrq8.jpg


E23C9210-B822-475C-888F-20A2EA84E401_zpsyrl7ytxy.jpg
 
netjes  :)
 
Dank u, heb m nog niet geprobeerd. Omdat ik zelf een 57cm otp gebruik gooi ik de snippers of chunks rechtstreeks op de kolen. Deze is nu vooral voor "gast sessies" bij mijn schoonouders het komende jaar. Wil volgend jaar wel een gassert erbij halen om na het werk snel wat te kunnen maken en dan gaat deze pas goed tot zijn recht komen.
 
Mooi stukje werk!
 
Netjes gemaakt! Die scheiding zou ik ook niet snappen. Misschien in doosjes van goedkoper materiaal om ze wat steviger te maken.
Of het nut heeft om er vloeistof in te doen betwijfel ik ten zeerste. Ik heb dat meermaals geprobeerd met verschillende sapjes en dranken en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat eigenlijk nooit heb terugproefd. Het is met name het creeren van stoom, wat in een afgesloten oven wel iets doet voor de sappigheid (stoombraden), maar waar je in een BBQ niet zoveel aan hebt. Waar zo'n rookdoos met name bij helpt is het niet in de fik vliegen van je snippers (dus je hoeft niet te weken) en daarbij natuurlijk het door de kolen vallen van je snippers. Ik gebruik zo'n ding ook graag in mijn kogelbbq om die reden. Ideaal voor houtsnippers of mot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan