BasBQ
Beef en Steak

Rookchunks of natte snippers

 
 

tobecue

Tondelzoeker
Berichten
10
Hoi allemaal, ik heb een vraagje, van welk product krijg je een mooiere rookring en smaak, chunks of rooksnippers. Of maakt het niet uit. Wat heeft jullie voorkeur? Groeten Tobias
 
Chunks geven mooie gelijkmatige pluimpjes rook af. En langduriger dan snippers.
 
Staar je niet blind op een rookring. Chunks gaan langer mee dan snippers. Ik gebruik altijd chunks.
 
Ik heb tot nu toe alleen ervaring met chuncks. Maar ik zou het niet anders willen want de smaak is super lekker. Rookring maak ik mij niet zo druk om.

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk
 
Is toch allebei hout wat gaat roken? Doet dus allebei hetzelfde. Chuncks doen het alleen wat langer, dus het hangt een beetje van je procedure af wat je wil. Ik gebruik altijd chunks.. en evt. hak je een chunk doormidden als je weinig hout wil toevoegen.
Rookring doe ik niet aan. Ik ben kleurenblind:cool: dus ik zie dat toch niet!
 
Ik gebruik beiden. Chunks voor de langere bereidingen en snippers voor korte. Eigenlijk week ik die nooit.
 
Bijvoorkeur chuncks, maar snippers gaat ook, al moet je die dan vaker bijvullen. Ik gebruik enkel droge snippers of chuncks.
 
Ik gebruik in mijn WSM alleen chunks, snippers zijn vlug weg en bij een chunk kan je kiezen of je kleine of grotere neemt al naargelang de rooktijd.
 
Chunks. Lange duur.
Een enkele keer snippers los op het vuur ( kort en hevig)ofe in een enveloppe.
Chunks kan je zo leggen dat er met het verplaatsen van het vuurfront steeds eentje in rook op gaat.

O ja, staar je niet onzalig blind op een rookring. Het komt zoals het komt.
 
Ik gebruik voornamelijk chunks.
Heel af en toe wat snippers in m'n as la bij langere sessies (als de chuncks zijn opgebrand).
 
Ga snippers in de asla proberen bij een mooie steak. Die hoeft niet zo lang en wil rooksmaak proberen op te bouwen zonder dat het het vlees gaat overheersen.

Heb 3 jaar geleden ook rookchunks kado gekregen maar nog nooit low en slow gedaan dus eindelijk eens proberen maar.
 
Ik gebruik snippers alleen bij roken van forel.
Als de vissen gaar zijn en nog niet de gewenste kleur hebben gooi ik een handje beuk snipper in de kolen.
De rook geeft dan snel een mooie kleur aan de vissen.
 
Ga snippers in de asla proberen bij een mooie steak. Die hoeft niet zo lang en wil rooksmaak proberen op te bouwen zonder dat het het vlees gaat overheersen.

Heb 3 jaar geleden ook rookchunks kado gekregen maar nog nooit low en slow gedaan dus eindelijk eens proberen maar.
In 3 jaar nog geen low and slow gedaan? Dat is apart 😄
 
Dat gaat niet echt goed op de BBQ die ik heb. Tenminste ik ga geen rookhout voor chicken wings gebruiken of voor speklappen. Als ik die chunks op de kolen had gegooid waren ze ook zo weg geweest als bij bij de kolen liggen.

Mijn kamado komt aankomende week binnen die ik pas heb gekocht. Dan ga ik lekker aan de slag en zeker wel low en slow uitproberen :).
 
Zou je ook chunks onder in je kamado kunnen doen? Dan kan je wel wat makkelijker bepalen wanneer je rookt.
Ik verdeel vaak de chunks en dan als je je vlees eenmaal in alu folie hebt zitten, gaat er nog wel eens een verdwaalde chunk aan. Onkunde of herkenbaar?
 
Zou je ook chunks onder in je kamado kunnen doen? Dan kan je wel wat makkelijker bepalen wanneer je rookt.
Ik verdeel vaak de chunks en dan als je je vlees eenmaal in alu folie hebt zitten, gaat er nog wel eens een verdwaalde chunk aan. Onkunde of herkenbaar?
Onder als in onder de kolen? Dat kan zeker.
 
Ik verdeel vaak de chunks en dan als je je vlees eenmaal in alu folie hebt zitten, gaat er nog wel eens een verdwaalde chunk aan. Onkunde of herkenbaar?
Dit is herkenbaar maar als je je barbecue wat meer kent kun je beter inschatten hoe het vuurtje zich verspreid.
 
De beste rookring krijg je met colorozo zout.
Gewoon vergeten die onzin en lekkere gerechten maken op de BBQ. Tijdens KCBS (Kansas City Barbeque Society) Wedstrijden wordt expliciet aan de juryleden gevraagd om niet te beoordelen op een rookring.
Zoals Trump zou zeggen: you can easily fake it.
 
Terug
Bovenaan Onderaan