BasBQ
Beef en Steak

Rollade

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
589
Vandaag maar eens een rollade wezen klaarmaken. Voor het eerst mijn eigen draai eraan gegeven. Gisteren de rollade geïnjecteerd met worcestersaus, runderbouillon en bruine bastaardsuiker.

Vervolgens een rub gemaakt. Beetje paprika, knoflook, zwarte peper, uienpoeder, zout en bruine bastaardsuiker.

Nachtje laten staan. Vandaag op 120 graden 3 uur laten garen met 2 whisky chunks erbij. Bij 50gr temperatuur ingesmeerd met smokey saus en toen naar de 60 gegaan en opgediend met rijst en salade.

Een foto van een rollade ziet er wel saai uit😄

20211204_181352.jpg


20211204_173701.jpg


20211204_162948.jpg


20211204_160822.jpg


20211203_174426.jpg


20211203_173401.jpg
 
Niks saai! Super lekker ziet het eruit. Ik had graag een stukje geproefd.
 
Die had ik ook gelust.
 
Ziet er lekker uit goede kleur van binnen, dt moet gesmaakt hebben (y)
 
De rollade ziet er smakelijk uit! Zie ik dat je gerookte kipfilet gekocht hebt? Volgende keer ga je toch lekker zelf roken duizend keer lekkerder

Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk
 
@dennisb
dat is vloeken in de kerk zeker😄

Maar dat is een goede tip. Ik ben alleen nog niet zo thuis in het roken. Daar moet ik me nog in verdiepen. Heb je nog een goede tip of manier hierover die ik kan gebruiken?
 
Welnee, vloeken doen we niet aan. Maar ik weet hoe zo'n blok smaakt. Eigen gerookt is zoveel lekkerder, zowel in smaak als textuur.


Verstuurd vanaf mijn SM-G770F met Tapatalk
 
@dennisb
dat is vloeken in de kerk zeker😄

Maar dat is een goede tip. Ik ben alleen nog niet zo thuis in het roken. Daar moet ik me nog in verdiepen. Heb je nog een goede tip of manier hierover die ik kan gebruiken?
Het recept van noskos volgen en je hebt de perfecte gerookte filetjes. Echt eenvoudig, alleen even goed de stappen volgen.

 
Het recept van noskos volgen en je hebt de perfecte gerookte filetjes. Echt eenvoudig, alleen even goed de stappen volgen.

Leuk om ook het recept voor gerookte kip te delen, lekker inderdaad voor een salade.
rollade zag er ook lekker uit, is altijd leuk om te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan